-Erik- Skrevet April 8, 2015 Share Skrevet April 8, 2015 (endret) Bildet viser en mono forsterker, det jeg lurer på er om det har noen betydning å brokoble en tokanaler. Har en forsterker på 2kanaler. Den har dratt 2 bassere i 1 ohm, men nå fjærnes jeg den ene. Vil det bli problemer for forsterkeren å brokoble det ene elementet og fortsatt kjøre 1 ohm? De har altså spilt i 1 ohm på hver kanal hver for seg, blir det noe andeledes ved brokobling? Ikke min sterke side dette, om svaret er enkelt og spørsmålet dumt, be kind! Endret April 8, 2015 av -Erik- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet April 12, 2015 Share Skrevet April 12, 2015 Når du brokobler en 2kanaler er den antagelivis ikke like stabil i lav ohm som en monoblokk (dem er oftest stabil i 1ohm) Så ja det er rett som du sier det kan bli ett problem når du brokobler, om den er stabil i 1ohm på hver kanal er den 2ohm stabil brokoblet. Info om element og forsterker? Om elementet er dual voice coil ville jeg kjørt det opp i 2ohm og brokoblet forsterkeren, høyere ohm gir lavere THD, bedre kontroll til forsterkeren din. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Erik- Skrevet April 19, 2015 Forfatter Share Skrevet April 19, 2015 Tror forsterkeren heter Focford fosgate power t5002 og elementet Rockford fosgate power t1d212. Alt er ca 10 år gammelt:) så husker ikke eksakt og kan være feil:p Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet April 19, 2015 Share Skrevet April 19, 2015 Litt missmatch i forhold til ohm og effekt. Men jeg ville kjørt en kanal til hver spole. Dropp hele bridgemode. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Erik- Skrevet April 20, 2015 Forfatter Share Skrevet April 20, 2015 (endret) Det kan stemme, for dette var tiltenkt (og ble tidligere brukt) med 2 elementer på den forsterkeren. Nå er det ikke plass til begge da krav om noe bagasjeplass meldte seg, så da ble det kun en baki:) En kanal til hver spole, altså både pluss og minus fra hver sin kanal til hver sin spole? Endret April 20, 2015 av -Erik- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Mai 4, 2015 Share Skrevet Mai 4, 2015 Det kan stemme, for dette var tiltenkt (og ble tidligere brukt) med 2 elementer på den forsterkeren. Nå er det ikke plass til begge da krav om noe bagasjeplass meldte seg, så da ble det kun en baki:) En kanal til hver spole, altså både pluss og minus fra hver sin kanal til hver sin spole? Ja. Testet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå