fun1996 Skrevet April 8, 2015 Skrevet April 8, 2015 Hei jeg kjører en 528ia som ikke får riktig motor temp. lurer på hva som er galt? har bytta termostat og radiator fremdeles er problemet der. når jeg begyner å kjører, går tempen litt opp før den daler ned i høy fart, stiger igjen når det er mye bremsing og rolig kjøring. har varme i lufteanlegget, men det tar lang tid før den blåser varmt. bilen blir riktig på temp til slutt, men da må bilen stå stille å gå i lange tider. skjønner meg ikke på det?
RobertGråwe Skrevet April 8, 2015 Skrevet April 8, 2015 (endret) Du har trolig mye luft i systemet.Disse motorene i disse bilene er vanskelig å lufte korrekt.- Fyll på med vann/kjøleveske (HUSK AT DU MÅ HA SAMME FARGE SOM ER I FRA FØR SÅ SANT DU IKKE SKAL FLUSHE).La det renne over. Så fult skal du ha det.- Sett bilen i en bratt oppoverbakke eller jekk høyt forran.- Start bilen og la den gå. Etterfyll sålenge den suger vann til seg. Fyll til det renner over.- Til venstre for fyllehullet på radiatoren så er det en lufteventil. Den kan åpnes for å slippe ut litt trykk.- La bilen gå en god stund og opp til arb.temperatur for å se at den ikke koker. Før noen roper om at bilen skal stå plant så kan jeg nevne at dette slettes ikke alltid er best.Min forrige e39 ble ALDRI fri for luft når den stod plant.Først når jeg luftet den i bakken opp til huset ble den bra.Kopiert fra http://bimmers.no/topic/626522-diy-e39-bytting-av-termostat-og-lufting/ Endret April 8, 2015 av RobertGråwe
fun1996 Skrevet April 13, 2015 Forfatter Skrevet April 13, 2015 har luftt bilen som du sier i oppover bakke. men fungerer ikke forde. tanken har slått meg med at det kan være føleren som er gåen? er snart det eneste jeg ikke har prøvd. men vis føleren var død burde ikke temp vert på 0?
RobertGråwe Skrevet April 13, 2015 Skrevet April 13, 2015 Har du forbruk av kjølevæske?Mye dugg på rutene? søt lukt av kjølevæske i coupeen?høyt trykk i slangene? (harde slanger)Har du etterfyllt med en annen kjølevæske enn den som var der? (Hvis så, kan det koagulere og tette varmeregisteret eller i værste fall motoren i seg selv)Hvit røyk fra eksos?Mye som kan gji deg disse problemene, men forhåpentligvis har du ikke fått ut luften bare.
Sammyen Skrevet April 13, 2015 Skrevet April 13, 2015 +1 på luft. Var det ny orig termostat du kjøpte?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå