Gå til innhold

Høyfrekvent lyd/whine under akselerasjon (rundt 2500rpm og oppover) - 316ti

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da var kjøreturen med mekaniker over på Bavaria.

Han sa at utløserlageret er helt fint, når han kjente igjen på clutchen/trykkplaten. Den veldig høyfrekvente lyden jeg hører er fra dynamo. Og grunnen til at den kommer er fordi jeg har satt inn et tablet i bilen med forsterker og ground loop isolator. 

Han sa det ikke var "beskyttet" godt nok, og hadde vært bort i lignende problem før. Forøvrig sa han når det gjelder mine andre problemer, som egentlig ikke er nevnt i denne tråden at det kan være mye rart. At noen ganger fjusker den litt på tomgang, har skiftet gasspjeld, men får fortsatt feilkode på det når jeg tar diagnose. Skal inn i juni og eftersyn 2, så da skulle de også sjekke registerkjede.

Dette var jo motsatt av det dere sa, han sa dog at lyden av dårlig utløserlager, skal være motsatt, at når du tar clutchen inn, ikke ut.

Vi tok oss en kjøretur, og han sa clutchen var fin, den er ikke ny, men bilen har jo gått 95k, men den kunne leve lenge fortsatt. Han ba meg gå hjem, rive ut det jeg hadde installert i dashboardet, sette inn det orginale, så prøve å kjøre en tur. Det gjorde jeg, og lyden er nå helt borte, både ved tomgang ved clutch ute/inne. Og under hard akselearsjon.

Så det var en flott start på helga.

Ganske realt gjort av Bavaria å låne meg en mekaniker i 30 min uten å måtte betale for det, så all honnør til Bavaria.

Så det var dynamoen som jeg foreslo selvom jeg ble benektet dette? ;P

Skrevet (endret)

Så det var dynamoen som jeg foreslo selvom jeg ble benektet dette? ;P

Stemmer det  :) Men var ikke noe galt med dynamoen, var bare dynamoen du hørte, pga denne her som jeg installerte

http://www.ironlight.us/products/

Takker forøvrig for alle tipsene, ble lettere å feilsøke når jeg hadde tips fra dere.

Så setter stor pris på hjelpen jeg har fått :)

Endret av henrikhoe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...