Gå til innhold

BMW 316 E46 2003 startproblemer HJELP:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg startet bilen i dag tidlig (kl 07.00) for å flytte den noen par meter, og da startet den med en gang. Så dro jeg på jobb, også kom jeg hjem og spiste middag og skulle dra til fadern for å bytte en toppdekselpakning rundt kl 18.00 og da startet den nesten, også døde den. Hvorfor er den sånn?

Har helt nytt oljefilter, byttet luftfilter, prøvde å starte med og uten luftmengdemåler og vi sjekket om bensinpumpa pumpet bensin, så vi koblet av den som går inn på motoren, satte ledningen i en flaske og først så tok jeg på tenninga, og da kom det ikke noe bensin (?) men hvis jeg ga gass, så kom det bensin. Vet ikke om bensinpumpa er ødelagt eller ei jeg? 

Den har hele tiden også stått på batterilading, og vi prøvde å starte den med boost fra laderen og vi prøvde å bruke startgass. 

Når vi latte den stå litt, så holdt den nesten på å starte, men da var vi usikre på om vi hørte bensinpumpa startet når vi slo på tenningen. (Vet ikke helt hvor den ligger eller om man skal høre lyden godt når man sitter i setet?) 

Hva kan være galt? Den har aldri fusket eller noe siden vi kjøpte bilen (1+ uke-ish siden) og har aldri hatt noe problem med å starte den ellers. 

Setter utrolig pris på svar, for jeg aner ikke hva jeg skal gjøre...  :drink:

Skrevet

Den starter ikke på startgass heller? Isåfall er det noe sensor feil at den ikke får gnist evt så er det startsperre. Diagnose er vel skritt en. Hvor bor du?

Skrevet

Den starter ikke på startgass heller? Isåfall er det noe sensor feil at den ikke får gnist evt så er det startsperre. Diagnose er vel skritt en. Hvor bor du?

Nei... Hva slags sensor feil er det du snakker om? 

Jeg bor på Lena, 15 min unna Gjøvik

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...