Gå til innhold

BMW e91 problemer med fjernkontroll til sentrallås

Eigil Kongshavn
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, har en bmw 320 e91. Når eg ska bruka fjernkontrollen på nøkkelen til og låse opp bilen sjer det ingenting, så har eg googla litt og det er flere som har hatt problem med dette... noen andre som kjenner til problemet? som eventuelt har en forsterker (som eg fant ut ska verra feil på google) ligganes? :)

Eller om noen kan se på kretskortet om det er ødelagt?! :) som dere ser på det nederste bildet er det litt korrisjon eller hva det heter rett vedsidenav "tyco" skriften.. kan dette være grunnen?

post-81535-0-40300200-1429638161_thumb.j

post-81535-0-37676500-1429638165_thumb.j

post-81535-0-83435500-1429638245_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv en elektronikkingeniør vil vel slite litt med å se om dette kretskortet til Diversitymodulen er defekt da de i utgangspunktet ser ok ut. Ser det er litt oksidering på hovedkontaktene. De kan du prøve å rense med litt alkohol hvis det har lagt seg, kan forstyrre kontakten. Bruk et bånd på håndleddet for ikke å overføre statisk til komponentene.

Du kan måle spenningen ved siste og første pin og se om den får 12V, hvis den får det så har du ikke kabelbrudd til bakluka. Hvis du ikke måler 12V så kan du ha kabelbrudd. Dette er egentlig mest vanlig på E61. 

Sjekk massebåndet som jorder bakluke til karroseriet. Det må ikke være brudd på det

Det beste er nok en diagnose da diversity modulen styrer flere ting. Er det slik med alle nøklene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt samme problemet med min E91, kun funksjonen med låse/låse opp med fjernkontroll som ikke virket.

Det var da denne antennadiversity modulen som var defekt, skiftet den ut selv, ingen koding er nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...