Eigil Kongshavn Skrevet April 21, 2015 Share Skrevet April 21, 2015 Hei, har en bmw 320 e91. Når eg ska bruka fjernkontrollen på nøkkelen til og låse opp bilen sjer det ingenting, så har eg googla litt og det er flere som har hatt problem med dette... noen andre som kjenner til problemet? som eventuelt har en forsterker (som eg fant ut ska verra feil på google) ligganes? Eller om noen kan se på kretskortet om det er ødelagt?! som dere ser på det nederste bildet er det litt korrisjon eller hva det heter rett vedsidenav "tyco" skriften.. kan dette være grunnen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet April 21, 2015 Share Skrevet April 21, 2015 Selv en elektronikkingeniør vil vel slite litt med å se om dette kretskortet til Diversitymodulen er defekt da de i utgangspunktet ser ok ut. Ser det er litt oksidering på hovedkontaktene. De kan du prøve å rense med litt alkohol hvis det har lagt seg, kan forstyrre kontakten. Bruk et bånd på håndleddet for ikke å overføre statisk til komponentene. Du kan måle spenningen ved siste og første pin og se om den får 12V, hvis den får det så har du ikke kabelbrudd til bakluka. Hvis du ikke måler 12V så kan du ha kabelbrudd. Dette er egentlig mest vanlig på E61. Sjekk massebåndet som jorder bakluke til karroseriet. Det må ikke være brudd på det Det beste er nok en diagnose da diversity modulen styrer flere ting. Er det slik med alle nøklene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eigil Kongshavn Skrevet April 21, 2015 Forfatter Share Skrevet April 21, 2015 Er likt med begge nøkklene ja.. får prøve og måle litt da og se om eg har spenning fram og god nokk jording. Styrer denne boksen flere ting og? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw Mek Skrevet April 21, 2015 Share Skrevet April 21, 2015 Du skriver at det ikke fungerer når du skal låse opp bilen, fungerer sentrallåsen generelt ? (altså om du bruker knappen inne i bilen til låsing og åpning ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FritzP Skrevet April 21, 2015 Share Skrevet April 21, 2015 Har hatt samme problemet med min E91, kun funksjonen med låse/låse opp med fjernkontroll som ikke virket. Det var da denne antennadiversity modulen som var defekt, skiftet den ut selv, ingen koding er nødvendig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eigil Kongshavn Skrevet April 21, 2015 Forfatter Share Skrevet April 21, 2015 Alt fungerer som det skal utenom fjernkontrollen.. byttet du ut den enheten jeg har tatt bilde av Fritzp? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå