larsnh Skrevet April 25, 2015 Share Skrevet April 25, 2015 Hei sann. Kjøpte meg bil som det stod det var en oljelekasje på mangellappen, og trodde det var noe enkelt å fikse... Men er tydeligvis ikke det(?) Jeg har byttet toppdekselpakning, oljefilter og luftfilter nå. Men jeg tror også lokket til oljetanken kan være med å søle ut olje(?) Vi har kjøpt på nytt lokk, som ble satt på på verksted men det er antydninger til at det kommer olje fra det, tror jeg..? Hvordan skal et sånn lokk egentlig se ut? Tror verkstedet har satt på noe rart noe... Men, spørsmålet mitt er, hva er det som er bak motoren på venstre hjørne når du står foran bilen? Det lekker olje fra der. Det er en slange som går inn dit, tror jeg. Når du tar av toppdekselet, og ser på venstre hjørne bak så er det også en pakning der, tror jeg. Hva kalles den greia og hva er det for noe? Har dere noen andre ideer hvor oljelekasjen kan komme fra? Når jeg stopper bilen, så ryker det fra panseret som bare søren. Det lekker olje ned på eksosmanifolden, bak på venstre hjørnet i motorroomet...? Kan noen vær så snill å hjelpe meg med å fortelle hva som er galt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsnh Skrevet April 25, 2015 Forfatter Share Skrevet April 25, 2015 Den sluker også veldig mye vann. Jeg var ute å så på motoren nå, for det var i går vi byttet toppdekselpakningen og da vasket vi hele motoren. Det ser ut som at det kommer olje på slangen som går ut til ventilasjonsveivhuset ved oljelokket på motoren. Hva kan være galt? Hvorfor blir det med olje på slangen som renner nedover motor rommet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsnh Skrevet April 25, 2015 Forfatter Share Skrevet April 25, 2015 Ser ut som det kommer fra den slangen med teip på, at det på en måte dripper på den fra motoren også drar det seg nedover eller noe... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet April 25, 2015 Share Skrevet April 25, 2015 Sikkert på høy tid å bytte slanger osv. til veivhusventilasjonen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marhag11 Skrevet April 25, 2015 Share Skrevet April 25, 2015 Sjekk vacum pumpa bak på venstre side! Kan også være dårlig pakning på topplokket! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsnh Skrevet April 26, 2015 Forfatter Share Skrevet April 26, 2015 Sjekk vacum pumpa bak på venstre side! Kan også være dårlig pakning på topplokket! Snakker du om ledningen som går inn på venstre side ?oljeutluftningen? Har byttet toppakning... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsnh Skrevet April 26, 2015 Forfatter Share Skrevet April 26, 2015 toppdekselpakning mener jeg at jeg har bytta ikke toppakning haha Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sturmtiger Skrevet April 27, 2015 Share Skrevet April 27, 2015 Den bruker vann...og det er alldri noe godt tegn. Håper du bare har en lekkasje i kjølesystemet, værste fall må du bytte topp og da kan du like godt bytte bil siden det koster like mye. Men oljelekkasje kan komme fra så mangen steder fra en motor. Oljefilterhuset, toppakning, veivhusventilasjons systemet, topplokkspakkning, bunnpanne pakkningen, timing koveret, olje drenerings bolten, olje trykk sensoren, tennplugger, dipsticken osv osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå