Gå til innhold

motorbytte e91. vil denne passe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ha en tidligere tråd om havarert motor. Er en n47 320d 177hk manuell 2008mod.

Har fått tilbud på en 143hk 2008 mod. Ser motorkoden er den samme. vil jeg kunne benytte denne og få 177hk? Regner med det er hjernen og kanskje turboen som er forskjellen

Skrevet (endret)

post-62313-0-66608700-1430390324_thumb.j

Så var det giren og diff, der er jeg usikker. Men 143hk er mest lik 177hk

Red: 163hk utgaven er ekstern revisjon D20A, 143 og 177hk er ofte D20C med unntak. Du må nesten se på hva som står på blokken, høyre side sett fram ifra skjult av gasspjeldventil

Endret av FJPopp
  • 2 months later...
Skrevet

Hei tar opp denne tråden igjen jeg. Det som mest sannsynlig har skedd med bilen min er at registerkjedet har hoppet over. Har lest noe om at dette har skjedd flere.  Så da var det om jeg har krav på reklamasjon fra BMW og det hadde jeg sannsynligvis hatt. Men jeg tro jeg ville ha fått litt problemer med tanke på at det er montert ecotunekit på den. I tillegg så har jeg kjørt mye mere enn hva som er normalt for folk flest så km stand er på 255000.  Så konklusjonen min er at jeg er mest tjent med å finne en motor.

Om noen har tips til hvor jeg kan kjøpe fra tyskland etc så er jeg veldig glad for det :)

Jeg har funnet en motor i Sverige som står i en xDrive 177Hk manuell. Ringte de og de sa at delenummeret på motoren ikke stemte. Så da lurer jeg, finnes det flere utgaver av 2 Liter 177 HK også da. Skulle ikke tro at selve xDrive systemet hadde noe med motoren å gjøre. mulig jeg tar feil.

Finnes også fabrikkoverhalte motorer, men de blir en del dyrere og mye mere jobb. Med tanke på at alt av andre komponenter må flyttes over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...