termin Skrevet Mai 5, 2015 Share Skrevet Mai 5, 2015 Hei, Denne tråden har vært oppe mange ganger før på bimmers, men på de fleste trådene var det litt for mye synsing. Mitt spørsmål er: Hvor mye trykk(Eller nm/hk) tåler original bunndelen på en M50B25 single vanos? Nå tenker jeg på en M50B25 som har gått rundt 200' med godt vedlikehold, men dette vil jo selvsagt variere fra motor til motor. Motoren vil også ha "standard" oppgraderinger som ARP bolter i toppen og noe tjukkere toppakning for lavere komp. Det kan virke som de fleste på forumet mener at 1 bar skal være "trygt". Er det noen som kan komme med konkrete erfaring på dette når det kommer til lading rundt(og over) 1 bar på M50B25 single vanos? Eller er det slik at M50B25 non vanos tåler mer? I videoen nedenfor kjører PPF "400 hjulhestar" (Rundt 1-1,2 bar?) på uåpnet motor. https://www.youtube.com/embed/_8twRcqCb6A Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
termin Skrevet Mai 7, 2015 Forfatter Share Skrevet Mai 7, 2015 Bumper denne til framsiden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RF91 Skrevet Mai 7, 2015 Share Skrevet Mai 7, 2015 Følger med her. Lurer og på om noko bør gjerast med toppen om ein skal krypa rett over 1 bar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Mai 7, 2015 Share Skrevet Mai 7, 2015 var vell noen svensker som dro ut rett i overkant av 700hk.. den gikk 4 timer tror jeg, da var alle rådene bøyd og et par sprekte stempler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
so3nd Skrevet Mai 7, 2015 Share Skrevet Mai 7, 2015 nonvanos motorene har vell litt tykkere råder som tåler litt meir hk. Eg lader 1.17 bar på min (350hk/450nm) , holder bra endo de vertfall:) har kun arp bolter resten orginalt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
termin Skrevet Mai 7, 2015 Forfatter Share Skrevet Mai 7, 2015 nonvanos motorene har vell litt tykkere råder som tåler litt meir hk. Eg lader 1.17 bar på min (350hk/450nm) , holder bra endo de vertfall:) har kun arp bolter resten orginalt Er det 350 hjulhester da? I tillegg så har du vel annen toppakning ? Følger med her. Lurer og på om noko bør gjerast med toppen om ein skal krypa rett over 1 bar Godt spørsmål! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
so3nd Skrevet Mai 8, 2015 Share Skrevet Mai 8, 2015 Nei, Orginal toppakningen og de e hjulhester ja:) Har dobbel innsugskam då einaste.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
termin Skrevet Mai 8, 2015 Forfatter Share Skrevet Mai 8, 2015 Nei, Orginal toppakningen og de e hjulhester ja:) Har dobbel innsugskam då einaste.. Da må jeg spørre, når du da monterte ARP, var du av med toppen, eller skrudde du bare ut de gamle mens toppen sto på, og skfitet til de nye? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
so3nd Skrevet Mai 9, 2015 Share Skrevet Mai 9, 2015 Av med toppen og ny org toppakning:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå