bmwE46/328 Skrevet Mai 10, 2015 Skrevet Mai 10, 2015 Sliter med å finne ut hva dette er å hvor de kan kjøpes. se bilder. kan noen hjelpe ? skal som jeg ser også vere tilkoblet en filterboks eller hva det er som vist på et bilde jeg fant på nettet (vedlagt)
bmwmaxi Skrevet Mai 11, 2015 Skrevet Mai 11, 2015 Er nok kobla bort den. Har du en USA bil/motor. http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=AM51-EUR-01-2000-E46-BMW-328i&diagId=11_2188
SweetBMW Skrevet Mai 11, 2015 Skrevet Mai 11, 2015 Trenger ikke være USA bil. Min euro 318CI og 325CI hadde denne. Den hører til secondary air pump som er under avgass regulerings systemet. Hvis du skal fjerne hele greia så finnes det blendeplater. Den der uten slangen på vil lekke.
bmwE46/328 Skrevet Mai 11, 2015 Forfatter Skrevet Mai 11, 2015 Takker for svar. Bilen er vertfall norsk, men vet ikke om motoren har vert byttet. Har nettopp kjøpt bilen. Så man trenger ikke denne ? Skal til å skifte toppdekselpakning å lurte på om denne kan ha noe me att pakningen har røket ?
SweetBMW Skrevet Mai 11, 2015 Skrevet Mai 11, 2015 Trenger ikke ha noe med det å gjøre nei. Men nei du trenger ikke denne sånn sett men det er annen programvare på biler uten SAP. Så tror du skal sette bilen riktig sammen igjen om det er noe som er fjernet der Dessverre er den pumpa og slangen dyr, Er det en løs kontakt der et sted også? Det den vil gjøre nå er at ved kaldstart så vil den åpne den klokka der og trekke inn luft der, litt usikker om det påvirker gangen sånn sett eller noe på motorn, men det skal ikke være sånn.
bmwE46/328 Skrevet Mai 11, 2015 Forfatter Skrevet Mai 11, 2015 Er en tynn slange koblet på i bakkant som er løs, var klipsa til motor og enden var i bakkant av motor. Vet du hvor man kan få kjøpt dette ? Kan vertfall ikke stå som de gjør nå. Takke for hjelp.
bmwmaxi Skrevet Mai 11, 2015 Skrevet Mai 11, 2015 (endret) Nei har bare ikke sett den på euro 2.8 motor. Og som du ser på realoem linken jeg la ved kom den også opp som noe som ikke hører til euro modeller. Ville fjernet alt, ikke sett på den lille slangen, det er den som vil åpne ventilen. http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=483699 Endret Mai 11, 2015 av bmwmaxi
SweetBMW Skrevet Mai 11, 2015 Skrevet Mai 11, 2015 Hvis han ikke setter på den lille slangen så vil den jo trekke falskluft via den
bmwE46/328 Skrevet Mai 11, 2015 Forfatter Skrevet Mai 11, 2015 Klarer ikke åpne liken du la ved. Bilen har gått med det slik så lenge den tidligere eier har hatt den. Og motoren har startet og gått fint. men vist denne tar inn luft er jo vell ikke det så bra. Kan også nevne att de er kompressor på bilen uten att de skal ha noen betydning.
bmwmaxi Skrevet Mai 11, 2015 Skrevet Mai 11, 2015 Hvis han ikke setter på den lille slangen så vil den jo trekke falskluft via den Sikker ikke så lurt og la den ventilen åpne seg, da får du fri eksos i motor rommet, før man eventuelt setter på den luftkompressoren som skal være der. Resten av det systemet til den lille slangen er mest sannsynlig blindet et sted/brettet dobbelt der stripse sitter eller tatt av ved manifold. Siden bilen har kompressor er den muligens mapet på ny med soft. som eliminerer det systemet. Tror bare linken er nede litt.
BMW 4 EVER Skrevet Mai 19, 2015 Skrevet Mai 19, 2015 Den skal blåse inn luft i eksosen på kald motor for å etterbrenne eksos for å få ned utslippet. Den sorte boksen er en omvendt støvsuger som blåser inn luften.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå