Bættele_Beist Skrevet Mai 19, 2015 Skrevet Mai 19, 2015 Hei Noen som vet om det er mulig å re-programmere en styrehjerne til automatkasse? Eller hvor man evt får skaffet erstatning? Har en 92- 525iA, og får stadige feilmeldinger i displayet ang girkassen, det står "getriebeprogramm". Har nylig byttet kassen grunnet havari, men får fortsatt opp melding om dette. Kassen som er montert er i utgangspunktet samme kasse, bare en 94 mod. Men samme datakontakt som gamlekassen. Og samme benevnelse, 5 hp18. Kan dette være noe som "henger igjen" fra forrige girkasse, i feilkoderegisteret? Og er det evt da nok å bare slette feilkoden?
SweetBMW Skrevet Mai 19, 2015 Skrevet Mai 19, 2015 (endret) Burde kunne resette dette. Hvor bor du? Edit: btw det står nok getriebeNOTprogramm som betyr nødmodus Endret Mai 19, 2015 av SweetBMW
Bættele_Beist Skrevet Mai 19, 2015 Forfatter Skrevet Mai 19, 2015 Burde kunne resette dette. Hvor bor du? Edit: btw det står nok getriebeNOTprogramm som betyr nødmodus Jeg bor på Helgelandskysten, noen mil vest for Mo i Rana. Ganske sikker på at det bare står getriebeprogramm, og noe om å se bruksanvisning like etter
D.Toft Skrevet Mai 19, 2015 Skrevet Mai 19, 2015 http://www.bmwe34.net/E34main/Trouble/TransProgram.htm https://answers.yahoo.com/question/index?qid=20120721072415AAYmRXq
Bættele_Beist Skrevet Mai 19, 2015 Forfatter Skrevet Mai 19, 2015 (endret) http://www.bmwe34.net/E34main/Trouble/TransProgram.htm https://answers.yahoo.com/question/index?qid=20120721072415AAYmRXq Så løsningen er ifølge link å bytte fartssensor på kassen? Eller en av de 10-15 andre alternativene? Huff... Noen som kan anbefale en ekspert i Nordland? Endret Mai 19, 2015 av Sinnasnekkern
SweetBMW Skrevet Mai 19, 2015 Skrevet Mai 19, 2015 Er jo ikke noe poeng å bytte deler på måfå! Få tatt en diagnose og se derfra. Tenkte hvis du bodde i nærheten så kunne jeg hjulpet deg, men er på andre siden av landet dessverre.
Bættele_Beist Skrevet Mai 19, 2015 Forfatter Skrevet Mai 19, 2015 Er jo ikke noe poeng å bytte deler på måfå! Få tatt en diagnose og se derfra. Tenkte hvis du bodde i nærheten så kunne jeg hjulpet deg, men er på andre siden av landet dessverre. Diagnose blir nok veien å gå, har vært plaget med bilen i månedsvis nå, så begynner å bli lei... Stått snart 3 mnd på verksted i påvente av ny kasse, som det tok sin tid å skaffe, og så begynner problemene igjen strax den er ute av verkstedet...
Bættele_Beist Skrevet Mai 20, 2015 Forfatter Skrevet Mai 20, 2015 Noen som har peiling på hva feilkode F101 er? Og så har jeg fått opp en kode F25 - ledn.avbrudd bremselysbryter. Kan disse ha noe å gjøre med at kassen oppfører seg rart og jeg får opp "getriebeprogramm" hele tiden?
SweetBMW Skrevet Mai 20, 2015 Skrevet Mai 20, 2015 Hva brukte du for å lese av kodene? Hater å få slikt i tall og ikke med tekst Bremselysbryter kan være med på det ja, men TROR ikke det skal i seg selv sette kassa i nødmodus.
Bættele_Beist Skrevet Mai 20, 2015 Forfatter Skrevet Mai 20, 2015 Hva brukte du for å lese av kodene? Hater å få slikt i tall og ikke med tekst Bremselysbryter kan være med på det ja, men TROR ikke det skal i seg selv sette kassa i nødmodus. Det var verkstedet som byttet kassen som hadde tatt en avlesning på den, og da hadde dette kommet opp. Står ingen beskrivelse på den F101 koden
Bættele_Beist Skrevet Mai 20, 2015 Forfatter Skrevet Mai 20, 2015 Det var verkstedet som byttet kassen som hadde tatt en avlesning på den, og da hadde dette kommet opp. Står ingen beskrivelse på den F101 koden Men det står forøvrig at koden gjelder gir. Den andre står som ABS
SweetBMW Skrevet Mai 20, 2015 Skrevet Mai 20, 2015 ABS feil ja, der har du noen som definitivt vil sette kassa i nødmodus. Vil tippe en av følerne foran da girkassa henter signal derfra.
Bættele_Beist Skrevet Mai 20, 2015 Forfatter Skrevet Mai 20, 2015 (endret) ABS feil ja, der har du noen som definitivt vil sette kassa i nødmodus. Vil tippe en av følerne foran da girkassa henter signal derfra.Hvilke følere? Slik det fremstår på utskriften så er det feil i bremsebryteren, forstår det slik at det er en "dobbel" bryter, der signal går til både bremselys og abs-enheten. Er ikke så inne på akkurat hvor alle følere og sånn sitter og hvilke funksjoner de harKan dessuten tilføye at bilen skyver på mye mer nå enn før, må tråkke hardere på bremsepedalen for å holde den i ro på tomgang, og den "hugger" tak i gir når jeg bruker girvelgeren Endret Mai 20, 2015 av Sinnasnekkern
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå