Gå til innhold

E38: Endre feilkodet utstyrsliste ZCS/FA?

rolfi
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Har nylig kjøpt meg en 2000 modell E38, der det er byttet til helt nytt instrumentpanel (fikk med det gamle).

Tidligere eier hadde den på BMW-verksted for å bytte og kode det nye instrumentpanelet, noe de ikke greide. Chassisnummer og km. stand osv. er riktig, men utstyrslisten er helt på tur. I følge utstyrslisten som ligger i instrumentpanelet nå, har den takluke i både stål og glass blant annet... Cruisekontrollen fungerer ikke, for bilen vet ikke at den har det. Det ble visst lagt inn aktiv cruisekontroll i utstyrslisten, noe bilen ikke har. Cruisen funker om det gamle instrumentpanelet står i bilen, men har ikke lyst til å kjøre med pixelfeil fra helvete, når jeg har et helt nytt instrumentpanel til bilen. :P

Jeg koblet til BMW Scanner 1.4.0 og prøvde å kopiere ZCS/FA fra bilen til instrumentpanelet, uten noen endring. Ser ut som om hele bilen kan være "forgiftet" med den gale utstyrslisten.

Det jeg tenkte å gjøre var å sette i det gamle instrumentpanelet (som enda skal ha rett utstyrsliste), kopiere ZCS/FA fra det instrumentpanelet til bilen, bytte til det nye instrumentpanelet og kopiere ZCA/FA fra bilen til det nye instrumentpanelet. 

Er dette noe som kan funke? Eller kan jeg ende med å fucke opp hele greiene?

Finnes det andre, sikrere metoder å gjøre det på? Ta backup av utstyrsliste f.eks., sånn at jeg kan ha den trygt lagret i en fil på pcen, i tilfelle noe skulle skje?

Jeg er ikke spesielt dreven i dette her, men det har jeg sett ganske mange andre av dere er. Derfor søker jeg råd før jeg fikser/ødelegger noe på egen hånd :P

Av koding/diagnoseutstyr har jeg BMW Scanner 1.4.0, INPA, DIS/GT1, SSS Progman og NCS. Har også selvfølgelig kabler som passer til alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...