Gå til innhold

Motorbytte E90 - N47D20C. Hvilken motor passer?

JKvigstad
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg må skifte motoren på bilen min nå. Bilen er en 2008 320D, 177hk, med N47D20C motor. Det store spørsmålet er hvilken motor kan jeg erstatte den med? Jeg fant en brukt 47D20C fra en 2012 modell, men i følge Bavaria så var det forskjellige delenummer på blant annet blokk. Så han turte ikke å si om den ville passe.

Er det det noen som har vært borti dette problemet? Takker for alle svar og diskusjoner rundt tema.

Mvh Kvigstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2012 (184) er en TU motor og har et helt redesignet innsug, de er ikke helt like og grunnen til at delenummer er forskjellig er fordi noen komponenter er nye.

Det er også en Euro6 motor, blokken er lik og de store delene er like men enkeltkomponenter er ny. Så den vil ikke passe som plug and play men det burde være fint mulig å få det til hvis man er litt kyndig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2012 (184) er en TU motor og har et helt redesignet innsug, de er ikke helt like og grunnen til at delenummer er forskjellig er fordi noen komponenter er nye.

Det er også en Euro6 motor, blokken er lik og de store delene er like men enkeltkomponenter er ny. Så den vil ikke passe som plug and play men det burde være fint mulig å få det til hvis man er litt kyndig

Takk for svar!

Men er det sånn at jeg må ha C-motor, eller er det mulig å skifte den ut med en N47D20A ? Ikke jeg som skrur, men må prøve å få tak i en motor og håpte da på å slippe å kjøpe en byttemotor til 50 høvdinger..

Takker for alle som har noen erfaringer eller inspill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...