jhkdt Skrevet Juni 1, 2015 Share Skrevet Juni 1, 2015 Hei har en m3 med 575hk kittet til ess. Merker at orginale lsd diffen er noe svak selv om den er forholdsvis ny... Noen som har noe tips? Evn hvem i norge kan diffrensialer?! Tips mottas med takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eksos Skrevet Juni 1, 2015 Share Skrevet Juni 1, 2015 Quaife er vel kjent for å være flinke med slikt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fidelio Skrevet Juni 2, 2015 Share Skrevet Juni 2, 2015 Kjør på med quaife diff. Beste investeringen jeg har på min. Bullstar performance brukte jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jhkdt Skrevet Juni 2, 2015 Forfatter Share Skrevet Juni 2, 2015 Takk for tips! Eneste som bekymrer meg med mekanisk diff er kjøring på ujevn bane og curbs. Tenker da på at dem må ha begge hjula i bakken for og fordele moment..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fidelio Skrevet Juni 2, 2015 Share Skrevet Juni 2, 2015 Ta å ring dem, dem kan sikkert gi deg et godt svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Juni 2, 2015 Share Skrevet Juni 2, 2015 Takk for tips! Eneste som bekymrer meg med mekanisk diff er kjøring på ujevn bane og curbs. Tenker da på at dem må ha begge hjula i bakken for og fordele moment..... Hva mener du med mekanisk diff? Momentet blir alltid fordelt på et av hjulene men poenget med diffsperre er jo å fordele det til rett dekk noe den vil gjøre hvis den har en viss sperre. Enten den er elektronisk, mekanisk som du sier eller viskose. Vet ikke hva M sin diff som du har er ratet og kalibrert for av moment men hvis det er for mye du putter inn vil jeg tro clutchen vil slippe mer enn den burde og fordele momentet feil. E92 M3 har samme diff som M3 E46 men lett modifisert til å tåle mer. Ville og sjekket ut Quaife BMW ATB som andre skriver her. Eneste bakdelen på den er at jeg på min standard BMW ville måtte sveise om internt i diffen og det gadd jeg ikke. Vet ikke hvordan det er med M biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jhkdt Skrevet Juni 2, 2015 Forfatter Share Skrevet Juni 2, 2015 Kanskje feil og si mekanisk diff, tenker da på tannhjul og ikke lameller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jhkdt Skrevet Juni 2, 2015 Forfatter Share Skrevet Juni 2, 2015 En quaife diff vil vel sende all power til et hjul som letter over en curbs? Forsto det slik at den på ha begge hjula i bakken for og fordele moment.. mulig jeg er helt på jordet! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Juni 2, 2015 Share Skrevet Juni 2, 2015 En quaife diff vil vel sende all power til et hjul som letter over en curbs? Forsto det slik at den på ha begge hjula i bakken for og fordele moment.. mulig jeg er helt på jordet! En åpen diff vil gjøre som du sier. Kan ikke se at en sperre vil sende all moment til det hjulet som har minst heft. Da er det isåfall snakk om en diffsperre med liksom sperre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fidelio Skrevet Juni 2, 2015 Share Skrevet Juni 2, 2015 Hva mener du med mekanisk diff? Momentet blir alltid fordelt på et av hjulene men poenget med diffsperre er jo å fordele det til rett dekk noe den vil gjøre hvis den har en viss sperre. Enten den er elektronisk, mekanisk som du sier eller viskose. Vet ikke hva M sin diff som du har er ratet og kalibrert for av moment men hvis det er for mye du putter inn vil jeg tro clutchen vil slippe mer enn den burde og fordele momentet feil. E92 M3 har samme diff som M3 E46 men lett modifisert til å tåle mer. Ville og sjekket ut Quaife BMW ATB som andre skriver her. Eneste bakdelen på den er at jeg på min standard BMW ville måtte sveise om internt i diffen og det gadd jeg ikke. Vet ikke hvordan det er med M biler. Det er ikke sperre, men brems. Trengte ikke noe sveising på min 320. Monteres inne i huset. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jhkdt Skrevet Juni 2, 2015 Forfatter Share Skrevet Juni 2, 2015 Godt lesestoff: www.pistonheads.com/features/ph-features-tech/born-slippy-all-about-limited-slip-differentials/25275 En quaife diff vil gjøre akkurat som en åpen diff når den løfter et hjul. Når den har begge i baken er den fult fungerene! Da jeg hopper en del curbs til tider så tror jeg at jeg må gå for en lsd "platediff"... Liten skog og orientere seg i dette her Noen som har tips om hvem som bygger differ i norge? (Ikke bare monterer) ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Juni 2, 2015 Share Skrevet Juni 2, 2015 Det er ikke sperre, men brems. Trengte ikke noe sveising på min 320. Monteres inne i huset. Er jo det samme bare at en brems virker på negativt moment. På E9X må man sveise, har lest en nøye DIY på det med bilder og det fins en tråd om det her et sted. Reagerte litt på det men var hvertfall det som sto i DIY. Har ikke sjekket noe mer opp i det nøye eller sendt mail til Quaife. Kunne gjerne tenkt meg en på min. Hvis en quaife fungerer som en åpen diff hvis den løfter et hjul så er det ikke en god diff i mine øyne. Å løfte et hjul er for diffen som å miste grepet på et hjul. Hvis det er en ekte diff.sperre så skal den overføre opptil 100% av momentet til det hjulet som har motstand/grep. Det vil en M diff gjøre. Kan ikke skjønne noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fidelio Skrevet Juni 3, 2015 Share Skrevet Juni 3, 2015 Er jo det samme bare at en brems virker på negativt moment. På E9X må man sveise, har lest en nøye DIY på det med bilder og det fins en tråd om det her et sted. Reagerte litt på det men var hvertfall det som sto i DIY. Har ikke sjekket noe mer opp i det nøye eller sendt mail til Quaife. Kunne gjerne tenkt meg en på min. Hvis en quaife fungerer som en åpen diff hvis den løfter et hjul så er det ikke en god diff i mine øyne. Å løfte et hjul er for diffen som å miste grepet på et hjul. Hvis det er en ekte diff.sperre så skal den overføre opptil 100% av momentet til det hjulet som har motstand/grep. Det vil en M diff gjøre. Kan ikke skjønne noe annet. Du kan jo ikke si at det er det samme, når det ikke er det i det hele tatt. Sperre=100% uansett hvordan man kjører. brems = alt fra 10 til 100% Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Juni 3, 2015 Share Skrevet Juni 3, 2015 Du kan jo ikke si at det er det samme, når det ikke er det i det hele tatt. Sperre=100% uansett hvordan man kjører. brems = alt fra 10 til 100% Oppfatter det du sier å være en differensiallås som noen 4x4 biler har. Jeg snakker om en LSD som sperrer når differansen i vinkelhastighet når en viss verdi. Tror det bare er dårlige oversettelser mellom engelsk/tysk og norsk som bunner ut i misforståelsen. Uansett, Quaife eller Alpina sine diff.sperrer/bremser alt etter hvilket ord man ønsker å bruke er bra. Sistnevnte er nok dyrere men oppfatter de til å være veldig bra. Har ikke testet de selv men registrerer at spesielt Alpina sine er meget bra. De burde passe rimelig greit på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jhkdt Skrevet Juni 3, 2015 Forfatter Share Skrevet Juni 3, 2015 Men ikke når et hjul har 0 motstand. (Quaife) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå