Gå til innhold

Dekking av steinsprut FAIL

Niccowski
 Share

Anbefalte innlegg

får i få ditta heilt fint er vell lakk og våtsliping. men ditta er det man kan forvente av lakkpenner. evt kjøp en spraybox med lakk, og ta den i en liten behodlder og vet til den tjukkner litt og påfør med ett kutips

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får i få ditta heilt fint er vell lakk og våtsliping. men ditta er det man kan forvente av lakkpenner. evt kjøp en spraybox med lakk, og ta den i en liten behodlder og vet til den tjukkner litt og påfør med ett kutips

er det så stor forskjell på lakk og lakkpen? prøvde å pusse ned med neglfil, men det ble skraper på siden som du ser. Det er vell kanskje ikke til å unngå?

takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det eg ville ha prøvd om eg skulle ha hatt det heilt fint uten noen såg det hadde sjedd nokke, er å ha hatt lakk over, våtslipt det ned fint med 800 så 1000 og så 2000. så poler etter på. da trur eg det skal bli fint.

men forhør deg, ikkje ta meg på ordet med sandpapiret. eller om våtsliping er nokke lurt. men trur det skal funke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du skal jo berre ta dinna lille flekken. så du kjøper jo berre det minste kvantumet med kvart papir, du skal berre bruke fingerspissen til å pusse. 

1. Avfett og vast området rundt merket.

2. ta lakk og la det tjukkne litt, ta en kutips og legg lakk, pass på så der er høgt nok, så du har noe å slipe på.

3. vent til lakken har størkna.

4. ta ett vått 800 papir og begynn å pusse ned lakken på flekken. til det er neste gjevnt og fint.

5   ta 1000 papiret vått og puss det til det er plant og fint.

6  ta vått 2000 papir (1800 skal også gå bra) og puss. da skal det være fint. pass på å ikkje pusse for mykje så du ikkje pusser gjennom lakken, men det skal jo mykje til.

7 vask vekk alt pusse støvet og la det tørke.

8. Poler for hånd med heilt vanlig polering.

9 ?????

10. Det som skal i teorien bli ett heilt usynlig reprasjon av lakken.

Vill anbefale deg å høre med nokken som kankje har gjort dette før. eg snakket med noen, men det er delte meininger om dette. men eg meiner du skal gjøre det slik i så fall. 

Dei papira du sendte link til såg fine ut dei :) ser det går maks til 1200. kan se om det går bra som siste finish. 

lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Berre pass på å puss så god du kan kunn på den lille flekken, vill jo ikkje pusse vekk lakken rundt, ka?

så blir liksom berre fingerspissen du pusser med.

Ingen problem. har en lingnenes jobb foran meg selv med 5-6 store steinspruter i fronten og noe rust i hjulbuer eg skal ta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Berre pass på å puss så god du kan kunn på den lille flekken, vill jo ikkje pusse vekk lakken rundt, ka?

så blir liksom berre fingerspissen du pusser med.

Ingen problem. har en lingnenes jobb foran meg selv med 5-6 store steinspruter i fronten og noe rust i hjulbuer eg skal ta.

Fikk et svar på diskusjon.no at man ikke skal bruke sandpapir, men lakkslipepapir? Vet ikke om du har gjort det før, men post gjerne før/etter bilder her:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikkje gjort dette før nei. men er mange gode resultat på nettet. men våtsliping og lakkslipepapir er jo praktisk talt det samme kan eg tenke meg. men mange meininger er det over alt. dette er jo omdiskutert tema. men gå for det som hørest best ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger også flere papir med forskjellig grit. Da du tar en som er grov, så finere, så finere etc. Det å få steinsprut til å bli bra  er en ganske omfattende jobb, da det er små detaljer som spiller inn. Her er en ganske fin guide som forklarer alt, og bilder fra DetailersClub.no

http://www.detailersclub.no/forum/topic/12889-guide-hvordan-fjerne-steinsprut-og-smaariper/page-1?hl=steinsprut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...