Gå til innhold

Bytte vanos eller register? E90 2008 modell, 318i

Babushka
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har lest her på forumet lenge, men bestemte meg for å registrere meg idag ettersom jeg har noen spørsmål.

Det har seg sånn at jeg overtok en BMW 318i 2008mod for ca 2 måneder siden av en privat kjøper. Biler har gått ca 92.000km. Har slete med motorlampe på denne bilen nesten helt siden start, og etter x-antall på verkstedet så har det funnet ut hva som er feil.

Verkstedet sier at vanos-systemet er defekt og må byttes ut til 17k. I tillegg så anbefaler de å bytte ut hele registeret når man først er i gang, fordi bytte av vanos ikke vil garantere at feilen forsvinner. Dette koster nesten dobbelt, 30k. 

Jeg er ikke fagkyndig og tenker da å følge verkstedets anbefaling, men har dere et innblikk her på hva jeg bør gjøre?

Er utrolig frustrert over å måtte punge ut så mye penger for en bil jeg har hatt i så kort tid.. 

Takker for alle innspill! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det jeg tenkte, men håpte på at noen kanskje kunne si noe utfra den lille infoen jeg har :)

Bilen er forøvrig automat og er såvidt under 7 år gammel. Jeg fant nettopp en tråd her angående Goodwill-Garanti innen 7 år. Skal lese gjennom hele tråden og se om jeg finner noe nyttig.

Bilen står hos verkstedet og jeg aner ikke hva slags motor som står i den. Kan de være N47 på denne? 

Jeg vet hvertfall at det var en tikkelyd i motoren som jeg syns var ganske merkelig.

Endret av Babushka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok N43 på denne, de sliter med dyser, coiler, register, nox sensorer, lambdasensorer og noe vanostrøbbel.

Disse tikker også mye mer enn eldre bensinmotorer pga de har direkte innsprøytning.

Men som nevnt, det kan være hva som helst som feiler din bil, umulig å si uten å kjenne saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...