Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann! 
Sliter med at min e30 med m50b25 nekter å gi full effekt. Får litt følelsen av at den går i nødmodus. Og igjen kommet frem til at det kan stå om kamsensor eller veivakselsensor. Prøvd å ohme de etter no jeg leste på et forum... 

Veivakselsensor: 520ohm (helt kald motor)
Kamakselsensor: 1210ohm (helt kald motor) 

Er det noen som kjenner til problemer med disse sensorene eller har noen erfaringer med lignende? 
Motoren kom fra en 1990 525 og er da uten vanos.

 

Forøvrig lest noe om at man kan oppleve å måle mellom 500 og 600ohm på kald veivakselsensor, mens at når den blir varm (strøm går gjennom spolen/varmes opp fysisk med varmepistol f.eks) vil man kunne se motstanden stige helt til den plutselig kutter (åpen krets/brudd)           Høres kjent ut? 

Også lest at det er bare OEM sensorer som gjelder? At alle andre er shit? Koed skal vel ha 900 og noe for veivakselsensor mens GS skal ha ca 1400 for samme? Stor forskjeld når det står begge er OEM...


UANSETT - Tusen takk for alle tanker, innspill og noe som helst som kan løse problemet! (JA kunne kjøpt sensoren og prøvd, men sure penger hvis det viser seg å ikke være problemet..)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...