ASJ Skrevet Juni 18, 2015 Share Skrevet Juni 18, 2015 Hei bilen min (e46 04 325ci) var på tectylering i oktober. Da jeg hentet bilen la jeg med engang merke til en tikkelyd som ikke har vært der før. Lyden forsvinner helt når jeg trør clutch pedalen inn. Lyden blir svakere når jeg trykker på gass pedalen, men kan høres svakt i bakgrunnen. Lyden er der bare når jeg kjører. Har vært med bilen på tectyleringsverkstedet og fått demontert varmeskjoldene og sjekket om at de ikke tok borti noe. Har også vært på verksted, hvor de påstod lyden kom fra høyre side bak. Lyden kan minnes om et tannhjul som går veldig fort. Lyden kan bli svak når jeg har kjørt ei stund, men like ille igjen neste gang jeg bruker bilen. Håper noen her har noen ideer, begynner å bli gal av den lyden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fidelio Skrevet Juni 19, 2015 Share Skrevet Juni 19, 2015 Sitter den plata som holder girkassa oppe godt nok fast? sitter med 4 skruer trur jeg. Hadde noe lignende på min i fjor, da hadde den tydeligvis løsnet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ASJ Skrevet Juni 20, 2015 Forfatter Share Skrevet Juni 20, 2015 Har nå funnet ut at lyden kommer fra girkasse området. Tenkte å stikke innom verksted å få sjekket den plata. Det er ikke noe annet som kan forårsake klikke lyden? Når jeg akkselerer kommer det en en "shh" "shh" "shh" lyd fra samme området. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fidelio Skrevet Juni 20, 2015 Share Skrevet Juni 20, 2015 Kan være dårlig svinghjul Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Aass Skrevet Juni 21, 2015 Share Skrevet Juni 21, 2015 Har du sjekket utløserlageret til clutch? I og med lyden forsvinner når du trykker inn clutch-pedalen. Er lyden lik hele tiden eller følger den mototturtall eller hastighet på bilen, uavhengig av hvilke gir du bruker? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ASJ Skrevet Juni 21, 2015 Forfatter Share Skrevet Juni 21, 2015 Takker for ideer! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ASJ Skrevet Juli 6, 2015 Forfatter Share Skrevet Juli 6, 2015 Har vært hos verksted nå for 3 gang og de klarer ikke å finne ut av dette. Har oppdaget at lyden forvandler seg til å bli en høyfrekvent lyd når jeg har kjørt ei stund og tikkingen forsvinner. Djevelsk irriterende og får vondt i hodet av den konstante "pipingen". Kan det være feil med mellomakselene evt girkasse? Har en følelse av at det er noe som går rundt og tar i noe... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ASJ Skrevet Juli 6, 2015 Forfatter Share Skrevet Juli 6, 2015 Lyden høres ut som å komme fra området under armlenet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå