Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei har en 2,2 e46 179hk. Og den har rulla snart 300. Fulgt service hele vegen, men det virker som det kun er bare 30hk igjen i bilen, den går ufattelig dårlig og topp fart på 160km, den gjør ikke mere, har hatt diagnose på den, men til ingen nytte,

Den går litt bedre når den er kald virker det ut som, men ikke store forskjellen

Den små lugger mitt ved pådrag, skulle trudd den fikk for nye motstand og at noe er tett av noe slag,

Trenger hjelp!?

Takk for svar

Skrevet

Har du målt forbruk? Bensinpumpe, bensinfilter? Alle sylindere går? Skulle blitt vist på diagnose med riktig utstyr vel og merke.

Skrevet

Vanskelig og si, men som West over sier kan det være bensinpumpe, evt tette filtre. Kan og være at den får for tykk/mager blanding av luft/bensin, for en 2.2 170hk skal gjøre langt mer enn 160, 160km/h er det jeg ca hadde med min gamle E39 på tredje gir :P

Skrevet

Ja ikke sant, nei en på verksted som tok diagnose, og ingen feil led sylindere, eneste jeg veit er at jeg må ha ny lambda, men før den gikk til helvete så gikk den ikke noe bedre, har tenkt litt på bensin filter? Den burde vel byttes en gang Uansett, er usikker på sist den blei byttet, med mulig det er på tide nå.

Skrevet

Men ja, diagnose er både tatt hos BMW og her jeg jobber, og ingen av de viser noen forskjell, kun at lambda er gåen, men alle sylindere går og ingen feil tenking,

Men er kanskje lurt og begynne med bensin filter, evt pumpe.

Og har nylig buttet plugger, men det hjalp ikke særlig stort -.-

Skrevet

Mulig katalysatoren begynner og gå tett, kan vises som lambda feil på diagnose. Har du lagt merke til om grenrøret blir unormalt varm?

Er vel også på tide og tenke på bytte av vanos ringer. 

Skrevet

Hmm ja har vært inne på katalysatoren også. Nja hører litt små knitring hvis jeg har kjørt aggressivt,

Hm vanos ringer? Problem og bytte?

Men og bytte

Vanos ringer

Kat

Bensin pumpe

Bensin filter

Burde vel da gjøre det meste? Om det ikke er det, da brenner jeg dritten

Skrevet

Kat koster litt cash pga løsningen det er på din bil.

Pumpe og filter er ikke så veldig dyrt ogdet er enkelt å bytte.

Skrevet

Men som du nevner går den en tanke bedre når den er kald, og får opp lite feil på diagnose. Siden den har gått såpass langt tror jeg du bør begynne med en kompresjons test, helst på varm motor. Bare for og utelukke at motor er generelt sliten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...