Gå til innhold

E60: Subber med 285/25/20 ET20 bak

Mats Håpnes
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg kjøpte meg felger og dekk med 285/25/20 ET 20 bak og 245/30/20 ET20 framme i vår i god tro om at dette skulle gå fint da der var så mange andre her som hadde det samme. Det viser seg at når jeg har litt vekt bak i bilen (bare én passasjer) så subber bilen bak over fartdumper/humper i veien, noe jeg syntes er utrolig irriterende!

Er det noe quick fix på dette? Regner med det er en plastplate inne i hjulbuen som de tar i mot. Håper jeg slipper å måtte selge felgene og kjøpe nye. Er heller ikke super gira på å valse ut hjulbuen. Er det andre løsninger?

Bilen min er forresten M-sport.

Takker for alle svar!

Mats

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg syntes og det var litt underlig. Jeg har hatt biler som subber før og hater det, så jeg sjekket det grundig opp før jeg kjøpte disse felgene at de skulle gå bra på E60.

Har lest om mange andre som har det.

Bilen er ganske strøken selv om den begynner å bli gammel, så jeg har ikke veldig lyst å valse. Jeg tror det er plastdekselet inne i hjulbuen de tar bort i, er det mulig å gjøre noe med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kun original M-sport, 2-3 cm om jeg husker riktig?

Begynner nesten å tvile litt på om det er ET20, men det var det jeg bestilte. Har ikke sjekket det, men skal gjøre det når jeg kommer hjem. Jeg spurte om jeg burde ha ET25 bak når jeg bestilte felgene, men fikk bare svar at jeg hadde plenty med plass, så det ville ikke være et problem..

Usikker på akkurat camber, men den er positiv hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...