Gå til innhold

Feil med ABS E60 520d

Kruste
 Share

Anbefalte innlegg

Fikk opp feil på ABS bremser I Idriven nå pluss at masse lamper lyser på dashen.

Feilsøkte med en Autel diagnosescanner og fikk opp feilmeldingen "5D95 DSC control module valve relay"

Noen gode tips

Endret av Kruste
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den styreenheten som sitter på blokka med alle bremserørene kommende ut av.

OK ser en ny enhet koster 28000 hos GS ??

Er det mulig å bytte dette releet eller må man bytte hele pumpa ?

Er jo en vanvittig pris hvis man må bytte pumpa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, det kommer litt an på¨. Er ikke SÅ ofte jeg driver med de der, men BMWs program forteller deg nøyaktiv hvilken du bytter, regner med at det er selve styreenheten og ikke hydroblokka. Man kan sette inn brukt ja. Men den må flashes til ditt chassisnummer (noe BMW ikke kan gjøre med brukte deler) og kodes, samt styrevinkelsensor og evt aktiv styring må resettes og kalibreres.

Hvor bor du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, det kommer litt an på¨. Er ikke SÅ ofte jeg driver med de der, men BMWs program forteller deg nøyaktiv hvilken du bytter, regner med at det er selve styreenheten og ikke hydroblokka. Man kan sette inn brukt ja. Men den må flashes til ditt chassisnummer (noe BMW ikke kan gjøre med brukte deler) og kodes, samt styrevinkelsensor og evt aktiv styring må resettes og kalibreres.

Hvor bor du?

Det er altså ikke bare å bytte styreenheten her skjønner jeg med alt knotet, ser det ligger flere komplette ute hos høggeriene, men det selger vel ikke kun styreenheten

Bor i Gudbrandsdalen.

Endret av Kruste
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det samme DSC på face og pre-facelift ? fant en høgger med bra pris på en DSC fra en 07 og min er sen 06.

Ser ut som samme delenr som min, men det er flere nr på enheten så jeg er litt usikker.

Sjekket op ETK med win nr på begge bilene og fikk opp samme delenr på begge bilene.

Skulle tro det skal passe, hva tror dere ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute nå og kjørte en live test med Autel diagnosen og fant ut at det ikke var noen reaksjon på Wheel speed sensor på venstre framhjul.

Får prøve å bytte denne og se om det retter seg. O:)

Niks det hjalp ikke må nok bare skaff en brukt styreenhet.

Klarte ikke å slette feilkoden :-s

Endret av Kruste
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...