Kruste Skrevet Juni 29, 2015 Share Skrevet Juni 29, 2015 (endret) Fikk opp feil på ABS bremser I Idriven nå pluss at masse lamper lyser på dashen. Feilsøkte med en Autel diagnosescanner og fikk opp feilmeldingen "5D95 DSC control module valve relay" Noen gode tips Endret Juni 30, 2015 av Kruste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Juni 29, 2015 Share Skrevet Juni 29, 2015 Hvis den er korrekt den leseren din så er det der et internt rele i dsc enheten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kruste Skrevet Juni 29, 2015 Forfatter Share Skrevet Juni 29, 2015 Hvis den er korrekt den leseren din så er det der et internt rele i dsc enheten. Hva er DSC enheten og hvor sitter denne ? (samme som ABS pumpa eller) ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Juni 29, 2015 Share Skrevet Juni 29, 2015 Det er den styreenheten som sitter på blokka med alle bremserørene kommende ut av. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kruste Skrevet Juni 29, 2015 Forfatter Share Skrevet Juni 29, 2015 Det er den styreenheten som sitter på blokka med alle bremserørene kommende ut av. OK ser en ny enhet koster 28000 hos GS ?? Er det mulig å bytte dette releet eller må man bytte hele pumpa ? Er jo en vanvittig pris hvis man må bytte pumpa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Juni 29, 2015 Share Skrevet Juni 29, 2015 Altså, det kommer litt an på¨. Er ikke SÅ ofte jeg driver med de der, men BMWs program forteller deg nøyaktiv hvilken du bytter, regner med at det er selve styreenheten og ikke hydroblokka. Man kan sette inn brukt ja. Men den må flashes til ditt chassisnummer (noe BMW ikke kan gjøre med brukte deler) og kodes, samt styrevinkelsensor og evt aktiv styring må resettes og kalibreres. Hvor bor du? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kruste Skrevet Juni 29, 2015 Forfatter Share Skrevet Juni 29, 2015 (endret) Altså, det kommer litt an på¨. Er ikke SÅ ofte jeg driver med de der, men BMWs program forteller deg nøyaktiv hvilken du bytter, regner med at det er selve styreenheten og ikke hydroblokka. Man kan sette inn brukt ja. Men den må flashes til ditt chassisnummer (noe BMW ikke kan gjøre med brukte deler) og kodes, samt styrevinkelsensor og evt aktiv styring må resettes og kalibreres. Hvor bor du? Det er altså ikke bare å bytte styreenheten her skjønner jeg med alt knotet, ser det ligger flere komplette ute hos høggeriene, men det selger vel ikke kun styreenheten Bor i Gudbrandsdalen. Endret Juni 29, 2015 av Kruste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Juni 29, 2015 Share Skrevet Juni 29, 2015 Du kan jo flytte over styreenheten da hvis du kjøper en komplett del. Den sitter bare med noen skruer Hvis du tar deg turen ned til oslo så kan jeg evt se på det for deg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kruste Skrevet Juni 29, 2015 Forfatter Share Skrevet Juni 29, 2015 (endret) Flott tar kontakt på PM. Endret Juli 3, 2015 av Kruste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kruste Skrevet Juni 30, 2015 Forfatter Share Skrevet Juni 30, 2015 Er det samme DSC på face og pre-facelift ? fant en høgger med bra pris på en DSC fra en 07 og min er sen 06. Ser ut som samme delenr som min, men det er flere nr på enheten så jeg er litt usikker. Sjekket op ETK med win nr på begge bilene og fikk opp samme delenr på begge bilene. Skulle tro det skal passe, hva tror dere ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Juni 30, 2015 Share Skrevet Juni 30, 2015 Hvis delenr er likt på begge bila så er det good to go. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kruste Skrevet Juni 30, 2015 Forfatter Share Skrevet Juni 30, 2015 (endret) Var ute nå og kjørte en live test med Autel diagnosen og fant ut at det ikke var noen reaksjon på Wheel speed sensor på venstre framhjul. Får prøve å bytte denne og se om det retter seg. Niks det hjalp ikke må nok bare skaff en brukt styreenhet. Klarte ikke å slette feilkoden Endret Juli 7, 2015 av Kruste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Juli 9, 2015 Share Skrevet Juli 9, 2015 Som en liten tilbakemelding her, hvis du har kjøpt en brukt komplett enhet med hele greia så ta med deg hele greia nedover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kruste Skrevet Juli 9, 2015 Forfatter Share Skrevet Juli 9, 2015 Som en liten tilbakemelding her, hvis du har kjøpt en brukt komplett enhet med hele greia så ta med deg hele greia nedover Det er notert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå