Gå til innhold

BMW 316i 2009 e90 Oljetrykk

abedogg
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!
Har fått opp varsellampe for oljetrykket, og har kjørt med dette en stund tydeligvis. Har ikke tenkt noe over det siden det ikke har kommet opp når jeg starter bilen, ikke har det pepet heller. 

Gikk idag inn på kjørecomputern for å sjekke oljenivået siden disse 2 har nesten helt likt symbol. Etter litt mer leting inne på kjørecomputern fant jeg da oljetrykksymbolet, som var rødt.

Symbolet lyser ikke når jeg kjører, måtte gå inn i kjørecomputeren å trykke meg inn på check service ellerno for å finne varsellampa.

Har lest litt på nett og ser at dette kan være svært kritisk. Står at man burde slå av motoren med en gang og få bilen på verkstedet. Dette bekymrer meg litt da jeg har kjørt ganske lenge med dette. 

Leste også at det bare kan være en sensor eller at kjørecomputeren har tuklet med deg.

Har ikke lagt merke til no problemer med ytelse eller lignende og bilen går klokkerent.

Noen som har opplevd lignende?

Har ganske stort behov for bilen siden jobben min er 30-40 minutter unna, og hadde vært ugunstig hvis den måtte stå på verksted.

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=692509

Er likens symbol som her, den er rød og det står -1700km

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antar peilepinnen er sjekket også? kan rett og slett være så simpelt at sist bilen var inne til oljeskifte/service, ble ikke KM telleren frem til neste oljeskifte
nullstilt.

Den du viser til her, indikerer jo bare at det x-antall KM siden olje service/bytte av olje skulle vært utført.
Linken du viser til sier jo det samme, samt at det følger med en videos om viser deg hvordan du skal resette dette.

Oljetrykkfall burde du ha merket ;) MEN, skal du ha helt ro i sjelen, stikk innom BMW for en diagnose.
Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...