Nilla75 Skrevet Juli 5, 2015 Share Skrevet Juli 5, 2015 Jeg kjøpte dessverre en BMW 318 i som jeg bare har hatt trøbbel med fra jeg nærmest kjøpte den. Etter å ha kjør ca 10 mil så stoppet bilen opp,kjedet hadde klart å hoppe over. Vi fikk da tauet den inn på BMW Oslo der dem byttet kjedestrammer og timet motoren, dette gikk på garanti da bilen tidligere hadde vært inne 1 år i forveien på et verksted i Hamar med samme feil. 2 uker at den hadde vært inne på BMW i Oslo så hoppet kjedet over igjen ,men denne gangen så hoppet det over 1 eller 2 tenner slik at motoren fremdeles startet men den låter som en moped og trekker nesten som en gressklipper. Denne gangen ville ikke BMW gjøre noe med saken i det hele tatt ,da dem mente det at det er verkstedet i Hamar som burde stå ansvarlig i å rette opp feilen. Dem tok derimot bilen inn etter masse krangling og de fant da ut at årsaken til at kjedet hopper over er at vanos ikke jobber som den skal .Dem sa også at første gang de hadde den inne så så dem at skinnen var borte og de misstenkte at den lå nede i bunnpanna og anbefalte oss å bytte olje pumpen i tilfelle den kunne har blitt tett. Vi har hatt av bunnpanna på bilen i den perioden på 2 uker da bilen virket,og renset den for utelukke problemet. Vi har også prøvd å få NAF til å hjelpe oss ,men de brukte 100 år med å behandle saken så kjøps garantien våres gikk ut ! Så nå står vi på våres egene bein og har blitt lurt for masse penger. Nå trenger jeg noen råd om hvordan jeg kan få denne bilen på veien igjen, har ikke lyst til kaste bor mange 1000 kr her i Oslo! Takker for alle råd og hjelp jeg kan få. Mvh Nilla Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hwc Skrevet Juli 5, 2015 Share Skrevet Juli 5, 2015 Dæven så kjedelig. Hvor langt har bilen gått? Ikke det at jeg har peiling på hva du kan gjøre, men av nysgjerrighet. Håper det ordner seg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Juli 6, 2015 Share Skrevet Juli 6, 2015 Selv om kjøpsgarantien har gått ut så er jo dette en sak som er tatt opp når garantien fremdeles gjaldt så da gjelder den ennå for samme sak i mine øyne plus reklamasjonsretten til første jobben. Skadene kan sikkert ses i sammenheng. Personlig meldte jeg meg ut av NAF fordi den rådgivningen og advokathjelpen en angivelig får gjorde meg ikke noe særlig mer klokere enn at jeg kunne finne ut av svarene de ga meg selv på google eller lovdata.no Ville reklamert skriftlig og oversendt saken til NAF engang til så du slipper de store advokatutgiftene. Krev en advokat som kjører sak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet Juli 6, 2015 Share Skrevet Juli 6, 2015 Det er en trist historie, ingen tvil om det. Desverre ingen garanti at Hamar eller BMW verkstedet kommer til å fikse bilen på deres egen regning. Derimot så kan du kjøpe en brukt motor. Koster ikke all verden og det finnes mange av de i sverige. Feks bildesbasen.se Finnes sikkert flust i Norge også. Det finnes vel billige verksteder i og rundt Oslo? Behøver ikke merkeverksted for å montere inn en motor. Blir å koste noen tusenlapper, men da får du i det minste bilen i orden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå