Gå til innhold

LØST! E39 og lykteglass til frontlykter (pre-face)

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Det er snakk om bytte av lykteglass som vist i videoen under:

https://www.youtube.com/watch?v=BMsHtTFpW_U

http://bmwdiy.info/non-celis-front/index.html

Jeg har originale xenon-lykter fra 1998. Ser at man får kjøpt separate lykteglass, men originale og OEM er svinedyrt (3000-3500 pr. glass)

Til vanlige pre-face halogen-lykter får man kjøpt "alternative" lykteglass hos GS og KOED til ca 600 kr pr stk. Kan disse også brukes til xenon? Eller for å stille spørsmålet på en annen måte: Er festeanordningen for lykteglass lik på halogen-lyktehuset og xenon-lyktehuset? Og vil linsene man flytter over fra gammelt til nytt lykteglass passe?

Det som taler FOR at det vil passe:

- delenummer på pakningen mellom lykteglass og lyktehus er lik for xenon og halogen

- festeanordningen ser lik ut på sprengskissene

Det som taler MOT at det vil passe.

- delenummer for lykteglass er ulik for xenon og halogen (men det er kanskje fordi linsene følger med for OEM/original, og de er forskjellige?)

Og ja, jeg har hørt om pussesett med klarlakk etc. til 600 kr, men dersom jeg kan få to nye lykteglass til 1600 kr (2xglass + 2xpakninger), så vil jeg faktisk heller ha det enn å pusse opp de gamle. 

Endret av Hollabaloo
Skrevet

Og det gikk fint det. Mine erfaringer:

• Som vanlig god service og rask levering fra KOED
  • Det var mer arbeid enn jeg trodde det skulle være, spesielt for den første lykta. Knota endel med trange koblinger (jeg har xenon), og etter å ha løsnet front- og bakstykket knota jeg med klipsene som holder de to linsene fast (DEPO-glassene kommer uten linser - disse må flyttes over fra gammelt glass). 
  • DEPO-glassene fra KOED hadde akseptabel passform, ser ut som jeg fikk alt tett
  • DEPO-glassene har mye tekst på seg ift Hella-glassene, noe som skjemmer utseendet litt. Til prisen kan man ikke klage altså, men det er greit for andre å være klar over som vurderer samme jobben. En "kjenner" vil se at man ikke har originale lykteglass.

Så langt: fornøyd!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...