Hollabaloo Skrevet Juli 6, 2015 Skrevet Juli 6, 2015 (endret) Det er snakk om bytte av lykteglass som vist i videoen under: https://www.youtube.com/watch?v=BMsHtTFpW_U http://bmwdiy.info/non-celis-front/index.html Jeg har originale xenon-lykter fra 1998. Ser at man får kjøpt separate lykteglass, men originale og OEM er svinedyrt (3000-3500 pr. glass) Til vanlige pre-face halogen-lykter får man kjøpt "alternative" lykteglass hos GS og KOED til ca 600 kr pr stk. Kan disse også brukes til xenon? Eller for å stille spørsmålet på en annen måte: Er festeanordningen for lykteglass lik på halogen-lyktehuset og xenon-lyktehuset? Og vil linsene man flytter over fra gammelt til nytt lykteglass passe? Det som taler FOR at det vil passe: - delenummer på pakningen mellom lykteglass og lyktehus er lik for xenon og halogen - festeanordningen ser lik ut på sprengskissene Det som taler MOT at det vil passe. - delenummer for lykteglass er ulik for xenon og halogen (men det er kanskje fordi linsene følger med for OEM/original, og de er forskjellige?) Og ja, jeg har hørt om pussesett med klarlakk etc. til 600 kr, men dersom jeg kan få to nye lykteglass til 1600 kr (2xglass + 2xpakninger), så vil jeg faktisk heller ha det enn å pusse opp de gamle. Endret Juli 14, 2015 av Hollabaloo
Hollabaloo Skrevet Juli 7, 2015 Forfatter Skrevet Juli 7, 2015 Jeg bestilte nye glass og pakninger jeg. Så får vi se hvordan dette går ...
Hollabaloo Skrevet Juli 14, 2015 Forfatter Skrevet Juli 14, 2015 Og det gikk fint det. Mine erfaringer: Som vanlig god service og rask levering fra KOED Det var mer arbeid enn jeg trodde det skulle være, spesielt for den første lykta. Knota endel med trange koblinger (jeg har xenon), og etter å ha løsnet front- og bakstykket knota jeg med klipsene som holder de to linsene fast (DEPO-glassene kommer uten linser - disse må flyttes over fra gammelt glass). DEPO-glassene fra KOED hadde akseptabel passform, ser ut som jeg fikk alt tett DEPO-glassene har mye tekst på seg ift Hella-glassene, noe som skjemmer utseendet litt. Til prisen kan man ikke klage altså, men det er greit for andre å være klar over som vurderer samme jobben. En "kjenner" vil se at man ikke har originale lykteglass. Så langt: fornøyd! Espen Aass og Otis reagerte på dette 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå