'BMW' Skrevet Juli 10, 2015 Skrevet Juli 10, 2015 Har ikke klart å finne noen konkret om dette på nettet. Vet at O2 sensorer kan sitte veldig fast og vil gjerne være forberedt før jeg starter på jobben. Kommer man til med 22mm fastnøkkel? Er det plass til o2sensor pipe?
Espen Aass Skrevet Juli 10, 2015 Skrevet Juli 10, 2015 Når jeg byttet, riktignok på en E38, brukte jeg lang sekskantet pipe og lang latmansarm. Løsnet den litt og pøste på med CRC, og skrudde litt fram og tilbake. Bruk god tid. Største problemet er at det kan være mye sot i enden på CO2 sensoren. Kan være lurt å kjøre motor god og varm før du begynner eller varme opp røret/gjengene med en gassbrenner.
vegard89 Skrevet Juli 10, 2015 Skrevet Juli 10, 2015 Brukte fastnøkkel når jeg skiftet på min e46. Funket det Men vet ikke helt åssen di sitter på bilen din.
Espen Aass Skrevet Juli 10, 2015 Skrevet Juli 10, 2015 Når jeg byttet, riktignok på en E38, brukte jeg lang sekskantet pipe og lang latmansarm. Løsnet den litt og pøste på med CRC, og skrudde litt fram og tilbake. Bruk god tid. Største problemet er at det kan være mye sot i enden på CO2 sensoren. Kan være lurt å kjøre motor god og varm før du begynner eller varme opp røret/gjengene med en gassbrenner. Glemte å skrive at jeg klippet av ledningen på den gamle sensoren så pipa fikk plass.
'BMW' Skrevet Juli 20, 2015 Forfatter Skrevet Juli 20, 2015 Dette var enklere en fryktet. Som bildet viser sitter den lett tilgjengelig på førersiden av bilen. Jeg demonterte traversen for å komme til med kraftig rørtang, om man har spesialpipe er dette ikke nødvendig. Etter å ha varmet røret skikkelig med propanbrenner løsnet den. Slettet kodene med Autel MaxiScan MS310. Skriver kodene for den feilet både på o2-sensor og varming. Den var fra Bosch. bmwmann24 og Espen Aass reagerte på dette 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå