Gå til innhold

Vanos programering?


Kevin Haugen
 Share

Anbefalte innlegg

Min og Max? som at du vil øke den? Eller vil du resette eller teste gangen eller start\sluttposisjon av vanosen? Grensene er fastsatt i motorstyring i henhold til kamfølere en del andre paramtere. 

 

 

EDIT: INPA og ISTA evt DIS kan gjøre dette.

Endret av SweetBMW
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min og Max? som at du vil øke den? Eller vil du resette eller teste gangen eller start\sluttposisjon av vanosen? Grensene er fastsatt i motorstyring i henhold til kamfølere en del andre paramtere. 

 

 

EDIT: INPA og ISTA evt DIS kan gjøre dette.

Vil resette start og slutt på den. Den har blitt feil etter bilen stod uten batteri i nesten 14 dager. Håper det er nok og kalibrere den :ph34r:

Hmm alle program jeg har funnet så må man ha deres kabel for og funke. Håpet litt min dongle kunne kobles til ett program, vet inpa ikke kan det men skal sjekke de andre :)

 

Men vil ett verksted ta mye for og sjekke vanos og kalibrere? :-k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor bor du? Jeh kan ordne det for deg.

Tusen takk for tilbudet, er jeg i nærheten så skal jeg spandere ei øl eller noe sånt ;)

Bor litt langt unna, altså Narvik.

 

Fikk i dag total nekt på å starte, selfølgelig i ødemarka på grilltur med unge og hele hopprennet. Begynte med slette feil kode på vanos, men ikke fa.. I desperasjon ble batteri tatt av, alle kabler utenom strøm tatt av hjernen og strøm satt på. Turnet motoren rundt ett lite kakk. Koblet av strømmen igjen og alle kabler satt på hjernen igjen. Etter dette så startet bilen som ingenting og ingen feilkode har kommet igjen.

Hva har skjedd lurer jeg litt på? Var dette en tilfeldig geni strek som ble gjort..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, vanskelig å si hvorfor den starta, men det kan jo høres ut her som du har noe som ikke er helt riktig tima, evt en sensor feil. Ikke start på M52 pleier å være veivføler som kutter.

 

Hvilken feilkode har du egnetlig på vanosen? Er det noe posistion out of range eller hva er feilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, vanskelig å si hvorfor den starta, men det kan jo høres ut her som du har noe som ikke er helt riktig tima, evt en sensor feil. Ikke start på M52 pleier å være veivføler som kutter.

 

Hvilken feilkode har du egnetlig på vanosen? Er det noe posistion out of range eller hva er feilen?

Er en n42b20 motor. Var veldig overasket at den startet og nu har det ikke kommet flere feil meldinger, men den starter ikke lenger ordentlig :(

Starter den opp så høres det helt feil ut, vet ikke hva jeg kan sammenligne lyden med, men litt vanlig ventiltikking blir mer som skikkelig diesel kakling++. Tar jeg da ut Luft mengde målern så hoster den litt og går nesten normalt igjen men har ekstra ventil tikking.

 

Blir ikke klok på bilen, det virket som den justerte seg selv feil igjen i løpet av natta etter hjernen fikk sjokkbehandlingen min. Den gikk jo helt fint helt til jeg parkerte den i går kveld. Startet og stoppet bilen flere ganger uten noe feil eller problem, men i dag derimot så er den blitt sprø igjen :(

 

P1056....Variable Valve Timing - Supply Voltage Control Motor Circuit Low (Bank 1)...which means the step motor controlling the valve timing is not functioning correctly.

p1062 Vanos limp mode, kom første gang jeg startet den etter bilen hadde stått lenge uten batteri.

p0102 Luftmengde måleren. Denne var utkoblet når jeg kjøpte bilen, men når jeg setter den i så kommer det ikke feilmelding på den.

 

Gir noe av det her mening for deg? jeg skjønner ingenting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en n42b20 motor. Var veldig overasket at den startet og nu har det ikke kommet flere feil meldinger, men den starter ikke lenger ordentlig :(

Starter den opp så høres det helt feil ut, vet ikke hva jeg kan sammenligne lyden med, men litt vanlig ventiltikking blir mer som skikkelig diesel kakling++. Tar jeg da ut Luft mengde målern så hoster den litt og går nesten normalt igjen men har ekstra ventil tikking.

 

Blir ikke klok på bilen, det virket som den justerte seg selv feil igjen i løpet av natta etter hjernen fikk sjokkbehandlingen min. Den gikk jo helt fint helt til jeg parkerte den i går kveld. Startet og stoppet bilen flere ganger uten noe feil eller problem, men i dag derimot så er den blitt sprø igjen :(

 

P1056....Variable Valve Timing - Supply Voltage Control Motor Circuit Low (Bank 1)...which means the step motor controlling the valve timing is not functioning correctly.

p1062 Vanos limp mode, kom første gang jeg startet den etter bilen hadde stått lenge uten batteri.

p0102 Luftmengde måleren. Denne var utkoblet når jeg kjøpte bilen, men når jeg setter den i så kommer det ikke feilmelding på den.

 

Gir noe av det her mening for deg? jeg skjønner ingenting

Men nu så kommer ingen feilmeldiger i det hele tatt. Utenom Lmm som jeg må ta ut og sette i igjen ved start

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne motoren har jo også valvetronic da? De kan køde med mye med den stepmotoren som styrer den tredje eksentriske kammen, vanosen er jo egentlig bare styrt av oljetrykk med magnetventiler, ikke noe elmotor på de...?

 

http://autobeztajemnic.pl/img/galerie/krotko/moto_newsy/valvetronic/_big/valvetronic_01.jpg?1381311896859

 

se på bildet der. Den styrer innsugsventilene og hvis det ikke funker så kan du få dine symptomer.

Endret av SweetBMW
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne motoren har jo også valvetronic da? De kan køde med mye med den stepmotoren som styrer den tredje eksentriske kammen, vanosen er jo egentlig bare styrt av oljetrykk med magnetventiler, ikke noe elmotor på de...?

 

http://autobeztajemnic.pl/img/galerie/krotko/moto_newsy/valvetronic/_big/valvetronic_01.jpg?1381311896859

 

se på bildet der. Den styrer innsugsventilene og hvis det ikke funker så kan du få dine symptomer.

Hmm.. Da er det jeg som har misforstått vanos, trudde den elektro motoren der var til vanos og valvetronic i prinsipp var vanos :stupid: 

Men ja den elektro motoren der trur jeg er feil innstilt.

I dag funker bilen normalt uten LMM påkoblet men så fort den er koblet i høres den ut som en ensylindret diesel motor. Kan den elektro motoren til valvetronic justeres eller skal den ikke trenge sånt? Skal inn på verksted i morgen for 4hjuls kontroll og har pratet med verksted om at de tar en diagnose på ecu. Noen tips til hva jeg kan be de sjekke spesielt etter?

 

Beklage for alle spr, men er Bmw noob og til nu har jeg ikke skjønt mye så, Tusen takk for at du tar deg tid til svar, er kjempe takknemlig :bmw:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...