Mariuse34 Skrevet Juli 14, 2015 Share Skrevet Juli 14, 2015 Hellu! Jeg kjøpte nylig en 1992 525ix sedan manuell. Jeg har nå fått tilbud om å overta en familevenns enmannseide 540i fra 1994 og det frister. Jeg har bestilt ny bil jeg skal bruke til daglig og har en veteranbil fra før, og det blir for mye biler da, så jeg sjekker interessen for 525`en. Bilen er sort, med et litt slitt velour sportsinteriør. Den er påkostet mye teknisk de siste årene, så motor og girkasse er i god stand. Det følger med en bunke kvitteringer på alt som er gjort. Det er påmontert short shift på bilen. Den orginale følger med. Hele bilen ble hellakkert for to år siden, med ganske godt resultat. Det er noen steder jobben ikke har concourskvalitet, men all in all er det en hel og pen bil. Det negative er følgende. Den trenger en etterkontroll. Tidligere eier hadde senk på foran. Det er montert orginale dempere foran, men det er ikke tatt firehjulskontroll som er nødvenig for å få ut skiltene som er levert inn. Mulig jeg får det gjort ila uken nå. Bilen er EU-godkjent til 2016, så det er bare å hente ut skiltene når dette er gjort. Sjekket med vegvesenet og en firehjulskontroll og visning av dette og dempere foran på biltilsynet og alt er i orden. Dempere bak er nye og orginale, men jeg tror det er satt på vanlige E34 dempere, og ikke ix dempere. De koster rundt 2000 kroner hos Koed. Det er også en klunkelyd bakfra når bilen går over fartsdumper. Det har vært montert noen temmelig stygge angeleyes lykter på bilen tidligere. De er demontert, men det må kobles opp ledninger så de passer med de orginale lyktene igjen. Bilen trenger også et nytt batteri. Ellers er dette et veldig enkelt prosjekt for å få en skikkelig kul og flott E34. Send meg en PM om du er interessert! Bilen står i Arendal nå. Jeg blir her de neste 2-3 ukene og etter det tar jeg med meg bilen til Oslo om den ikke er solgt innen det. Marius Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet Juli 17, 2015 Forfatter Share Skrevet Juli 17, 2015 Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå