Kjetel Varhaug Skrevet Juli 19, 2015 Share Skrevet Juli 19, 2015 Har en bmw e39 528ia en av de første 96 modellene, kjørt 185000km. Med en M52B28 motor. Igår begynte problemet, problemet var at når jeg hadde bilen i Drive, begynte den plutselig og ¨hoppe¨ når jeg var på vei opp i fart (ca80-90km/t). Men idag kom det store problemet, jeg hadde den i Drive, var på vei opp en slakk bakke (motorvei E39), plutselig vil den ikke akslerere, den ¨hopper¨bare framover, det var i pøsregn. men da jeg slo av bilen og begynte og kjøre igjen (været var fint, opphold) så ville den gå normalt. Litt senere på kvelden kjørte jeg ned en bakke etter og ha kjørt litt omkring i oppoverbakker og nedoverbakker, plutselig reagerte ikke bilen når jeg trykket på gasspedalen, ikke i Drive eller i ¨Manuell¨, og det kom 4 greie dunk fra girkassen, så jeg rant inn i en busslomme, der bilen døde. startet bilen igjen og gikk normalt i ca 1 time, men så komm det ¨rykket¨, så etter det siste rykket står bilen parkert, har fått opp feil melding på ABS sensor, og oljen på kassen har ikke vært byttet på ca 70 000km. Har noen vært borti noe lignenes eller samme problem? Kan dette være noe med ABS sensoren eller oljen? Trenger svar fort ettersom jeg er avhengi av bil... takker for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Juli 19, 2015 Share Skrevet Juli 19, 2015 Hvis den kan virke normalt, fra tid til annen, så høres feilen elektronisk ut. Ville fått den på diagnose ASAP. Greit å finne ut hvorfor den går i nødmodus o.l. Du kan også ta flushing på kassen rundt nå. Ville hvert fall byttet hver 50-60K km. Men begynn med diagnose! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetel Varhaug Skrevet Juli 19, 2015 Forfatter Share Skrevet Juli 19, 2015 okei, takk for svar, jeg skal fixe en diagnose imorgen. men vet du noe om den rykkingen når jeg var i fart og bilen plutselig sluttet og reagere da jeg prøvde og trå på gasspedalen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Juli 20, 2015 Share Skrevet Juli 20, 2015 Var det jeg lurte på om var nødmodus. Høres hvert fall slik ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetel Varhaug Skrevet Juli 20, 2015 Forfatter Share Skrevet Juli 20, 2015 tok diagnose på den idag, fikk opp feilmelding på veivsensor når jeg søkte på motor, men på girkasse fikk jeg opp CAN DME load signal??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Juli 20, 2015 Share Skrevet Juli 20, 2015 Du har ikke noe kode til feilmeldingen du fikk? Kanskje luftmengdemåler som skaper den. Veivsensor er også en typisk feil, så den kan du bytte med god samvittighet Hvis begge disse er defekt, så er det ikke rart det blir rabalder. Hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mpowerman Skrevet Juli 28, 2015 Share Skrevet Juli 28, 2015 Kan og være converteren din som holder på å ta kveld. Har hatt samme symptomene på to biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mpowerman Skrevet Juli 28, 2015 Share Skrevet Juli 28, 2015 Kan og være converteren din som holder på å ta kveld. Har hatt samme symptomene på to biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå