Bøe Skrevet Juli 19, 2015 Skrevet Juli 19, 2015 Har en 2002 320dA, alarmen går i tide og utide. Når jeg låser den tar det alt fra 15 min til 1 time før den går Bilen er importert hvis det har noen betydning. Noen som har noen tips til hvor jeg skal begynne å feilsøke?
Thundercoil Skrevet Juli 19, 2015 Skrevet Juli 19, 2015 Typiske feil: 1: Sensoren i motorrom (aktiveres av panser) Plassert på passasjersiden, der batteriet monteres på mange BMWer. Plugg fra og se om feilen forsvinner. 2: Bevegelsessensor i tak, i kupeen. Sett deg inn i bilen, med nøkkelen i hånden. Lås bilen og beveg deg. Hvis alarmen ikke går av, er sensor defekt. Hvis den går av, sjekk om det ligger mynter o.l. i midtkonsoll. Hvis det bare skjer når det blåser litt kraftig, så kan det være en idé å lukke spjeldene/utblåsene til varmeapparat. Vinden kan endre på trykket i kupeen og utløse alarm, da det kan oppstå gjennomtrekk. 3: Kan også være tiltsensor og sensor for bakluke, men virker som nummer 1 er mest vanlig, så nummer 2. Ellers kan en defekt låsekasse gi samme symptomer, samme med et dårlig batteri. Ville sjekket standen på batteriet, målt spenning osv. og tatt diagnose. Men først kan du prøve å plugge ut sensor til panser og se
Espen Aass Skrevet Juli 19, 2015 Skrevet Juli 19, 2015 Litt off tropic, men skjer dette hele tiden eller på bestemte plasser. På butikken der jeg handler er det to plasser der alarmen går hver gang på begge mine E38'er. Parkerer jeg på andre parkeringsplasser ved butikken skjer det ikke. Etter det jeg har funnet ut som mulig årsak er at det ligger en høytspenntkabel i bakken under der de to parkeringsplassene er. Om det er det som er tilfelle at alarmen går, vet jeg ikke, men i følge de som jobber der er det også enkelte biler som ikke får startet på de samme plassene. Dyttes de vekk noen meter starter bilene. Noe Viking har gjort noen ganger i følge de som jobber der. Men om det er høytspenntkabel som er årsak eller noe annet merkelig vet jeg ikke.
Thundercoil Skrevet Juli 19, 2015 Skrevet Juli 19, 2015 Kan hende. Har hvert fall hørt om enkelte geomagnetiske felt, som skaper problemer for biler o.l.
Aquarius Skrevet Juli 19, 2015 Skrevet Juli 19, 2015 Sjekk batteri. Hvis batteri begynner å bli slitent vil hvilespenning synke så lavt etter at du stopper motor, at alarm utløses.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå