Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.

Har fått skaffet meg en e46. Den har orginal m-tech senk foran og coilovers bak (ukjent merke, men kan sjekkes opp) og når jeg kjører over humper så kommer det en slags klunkelyd bak. Kommer bare på steiner og små hull i veien. Harikke hørt noe på fartshumper da bilen er såpass lav og fartshumpene så høye at jeg må kjøre i 5km/t over dem.

Håper noen har tips på hva problemet er:)

Skrevet

Det kan være alt fra løs demper til feilmonterte fjærer, eller x antall foringer :P 

Begynn i området bærebro og svingarm. Finn en stor og flat skrutrekker eller brekkjern og let etter slakk. Så hjelper øynene til med resten. 

Hvis du ikke har mulighet/kunnskap til å finne feilen selv, eller kjenner noen som kan, så kan du jo evt. finne det billigste stedet for EU kontroll og sende den gjennom "på liksom" Da får du (mest sannsynlig) vite akkurat hvilken del det er, og kan bli vist i tillegg, så får du vurdere om du vil bytte den selv, eller sette jobben bort til andre :) Gjerne gi et hint om å sjekke bakstilling ekstra nøye pga lyder. 

Skrevet

Takk for svar. Har lest litt rundt og jeg har sett at folk me dette problemet har ofte montert de feil vei. Er bare V.B som lager lyd så tenkte jeg skulle sjekke det først. Krysser fingrer og tær for at er så enkelt. Lite lyst å kjøpe nye når de som står på er rett under 2 måneder gamle..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...