PH E61 Skrevet Juli 24, 2015 Share Skrevet Juli 24, 2015 Hei, Hvis jeg poster dette i feil beklager jeg på forhånd, er ny her og dette er min første post. Har jobbet en del med min utetempertursensor (ambient temp sensor) på min e61 2005, har byttet både sensor og kontakt men bilen viser fortsatt -40 i displayet. Etter mye søking på nett skjønner jeg at dette da mest sannsynlig er en feilkode og viser at jeg mest sannsynlig har ledningsbrudd et eller annet sted. Testet også å koble ledningene sammen en liten stund når jeg skiftet kontakt og sensor for å sjekke om displayet da viste +122 eller noe slikt som jeg ser andre får. Min viste fortsatt -40. Mistenker derfor ledningsbrudd. Det jeg lurer på er om noen kan fortelle meg hvor ledningene fra ute temp sensoren ender opp, altså hvor de er koblet i bilen i andre enden så jeg kan gå over de og ev. montere nye. Har hørt at de muligens ender opp ved tåkelys eller horn? På forhånd takk ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Juli 24, 2015 Share Skrevet Juli 24, 2015 Ambient temperature sensor The ambient temperature sensor is not directly linked to the engine control unit but to the instrument cluster. The value of the ambient temperature is sent to the engine control unit via CAN bus. In the event of a fault, the instrument cluster sends a characteristic value which the DME interprets as a fault. If a fault is entered, a substitute value is calculated for the ambient temperature from the intake-air temperature. The ambient temperature is required for many functions in the engine control unit that contain temperature-dependent parameters. Koblinga går direkte fra instrument til føler. Pinne 4 og 5 på instrument kontakt til utetemp føler. Fargene på hhv 4 og 5 er blå\rød blå\brun Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå