X5_Power Skrevet Juli 27, 2015 Skrevet Juli 27, 2015 (endret) Hei har den siste uken hatt problemer med at blinklys indikatoren i displayet ikke blinker. Men blinklysene blinker ute. Har og funne ut at check kontroll lyse ikke komme frem når jeg trykker inn pinnen samt pdc og ryggelyse ikke slår seg på automatisk når jeg setter den i revers. Alt dette skjedde på likt så har noen formeining på hva som kan være gale? Har tatt en diagnose med bmw scanner 1.4.0 uten å finne noe. Bilen er forresten en 2003 model 3.0D Endret Juli 27, 2015 av X5_Power
HansErik Skrevet Juli 29, 2015 Skrevet Juli 29, 2015 Dette høres ut som lignende problem som jeg og noen andre har opplevd på E46: http://bimmers.no/topic/757568-feil-i-instrumenthus-e46-2002/ Jeg opplever selv problemet svært sjelden, og tror det er snakk om et kommunikasjonsproblem mellom lysmodul og instrumentcluster i mitt tilfelle... Får du opp både lysmodul og instrumentclusteret som moduler uten problem når du bruker BMW Scanner 1.4.0?
X5_Power Skrevet Juli 29, 2015 Forfatter Skrevet Juli 29, 2015 Det husker jeg ikke skal ta en nye test i morgen å se hva jeg får opp. Men leste i linken at noen har tatt sikringen også virket det etter på, har du prøvd dette?
HansErik Skrevet Juli 29, 2015 Skrevet Juli 29, 2015 Jeg har opplevd dette kanskje tre ganger til sammen. Og det har alltid fikset seg selv når jeg har startet bilen på nytt. Mistenker at alle tilfellene har skjedd ved at jeg nesten har kvalt motoren og dermed fått spenningsfall i bilen som så har gjort at kommunikasjon mellom lysmodul og instrumentpanel har sluttet å virke.
X5_Power Skrevet Juli 30, 2015 Forfatter Skrevet Juli 30, 2015 Åja såpass nei hos meg har det vært daglig de siste 2 ukene
X5_Power Skrevet Juli 31, 2015 Forfatter Skrevet Juli 31, 2015 prøvde å ta ut sikringene uten å lykkes samt har tatt en diagnose å for opp feilkode 88 [136] instrumentation bus (I-bus) noen som vet hva det er?
X5_Power Skrevet August 1, 2015 Forfatter Skrevet August 1, 2015 Da har jeg funnet ut av det. Jeg tok ut kontaktene bak instrumentet og satt det i igjenn også virket det etter på
X5_Power Skrevet Desember 28, 2015 Forfatter Skrevet Desember 28, 2015 Tenkte bare og oppdatere her feilen i instrumentet oppstod igjenn etter kort tid og etter lengre tid med feil søking så fant jeg ut at det var ULF modulen (DSP bluetooth modul) som er defekte og siden den går på i-bus så fikk jeg ikke kontakt med andre moduler på i-bus som så Lcm. Og etter å ha sjekket litt så er visst det en svakhet med den første generasjonen av ulf modulen som sitter i min bil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå