Gå til innhold

feil i instrumenthus e46 2002


Paal-Andre
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

jeg har fått et litt merkelig problem

blinklyset funker utvendig men indikatorene i instrumenthuset blinker ikke lenger.. den viser heller ikke når jeg bruker fjernlys eller tåkelys.

noen som har vært borti dette problemet før? lest litt rundt på Google, men ser ikke ut til at folk blir helt enige

klokka på radioen vil heller ikke vises ( business cd )

skjønner ikke helt hvordan det henger sammen.

håper noen har løst dette problemet før meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...
Du har selvsagt sjekket at pærene funker?

ja, har kjørt cluster test og det funker. blinklysene funker som de skal. det vises bare ikke i display. samme med fjern og park.

det virker en gang i blandt om jeg setter tenning i hakk nr1 . men da henger det seg gjerne opp så jeg ikke får skrudd det av før jeg skrur av tenninga.

skjønner ikke sammenhengen med dette og at klokka på radioen ikke vil vise seg når jeg trykker på knappen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk opplevd det samme under kjøring en gang i min 320i E46, men fant aldri ut grunnen. At blinklys og fjernlys virker som de skal, men det dukker bare ikke opp noe indikasjon i instrumentclusteret. Min teori for hva som skjedde den gangen var at jeg nesten kvalte motoren under start, noe som kanskje førte til at spenningen falt såpass at kommunikasjon mellom lysmodulen og instrumentclusteret sluttet å virke skikkelig.

Har dessverre ingen god idé om hva det kan være, men ville forsøkt å kjøre en diagnose av lysmodulen eller instrumentclusteret med INPA eller DIS for å se om det dukker opp noen registrerte feil. I mitt tilfelle fungerte alt normalt igjen ved neste start av bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan prøve ta ut lysmodulen og se at alt er helt der.. det er vel bare å vippe av det panelet over og skru eller vippe ut hele modulen vil jeg tro :)

eneste positive med dette er at jeg slipper høre på den grusomme tikke-lyden til blinklyset :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok la meg se om jeg skjønner detre rett.

Blinklysa utenfor bilen fungerer fint, blinker og alt. Men det er de grønne pilene inni instrumentet som ikke lyser?

Ikke fjernlyslampa heller?

At klokka ikke fungerer er ikke så rart da den går på kbus om jeg ikke husker feil fra instrumentet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...