BMWX3 Skrevet Juli 28, 2015 Skrevet Juli 28, 2015 Noen som vet om E83 har vært plaget med vannlekkasje gjennom torpedovegg i området rundt varmeapparatet? Har selv en som får inntrenging av regnvann ned i fotbrønn på førerside (har ikke takluke og frontruten kan også utelukkes). Er det evt. eiere av andre modeller som har vært plaget med dette, og kan gi en kommentar på hvor dette kan komme fra, og hvordan man kan få fikset dette?
warg Skrevet Juli 28, 2015 Skrevet Juli 28, 2015 (endret) Ville sjekket dreneringene i motor rommet. Kan komme vann inn i bilen viss disse er fulle av blader og barnåler. Andre ting kan være viss det er en lekasje på varme kjernen til klimanlegget. Denne ser ut som en miniradiator som det kommer kjøleveske igjennom og ligger inne i dashbordet. Lekker den kjølevann ? Endret Juli 28, 2015 av warg
Sammyen Skrevet Juli 29, 2015 Skrevet Juli 29, 2015 Visst det er klimaen pleier det ikkje å renne inn på passasjersiden?
Mjukas Skrevet Juli 29, 2015 Skrevet Juli 29, 2015 Noen som vet om E83 har vært plaget med vannlekkasje gjennom torpedovegg i området rundt varmeapparatet? Har selv en som får inntrenging av regnvann ned i fotbrønn på førerside (har ikke takluke og frontruten kan også utelukkes). Er det evt. eiere av andre modeller som har vært plaget med dette, og kan gi en kommentar på hvor dette kan komme fra, og hvordan man kan få fikset dette? Har selv hatt lignende problem på min E91. Det skal det sitte en list på nedsiden av frontruten (mellom nederste kant av ruta og "windshield cowl cover", aner ikke hva det heter på norsk). På min bil var denne skadet og dermed tettet den ikke som den skal. Resultatet var vann på kupéviften som ble ødelagt, i tillegg har det i ettertid vist seg at ECUen har fått seg en dusj så den har også blitt byttet. I tillegg til lista nederst på vinduet var det noen deksler som var ødelagt. Jeg regner med at du har sett under panseret om det er noen åpenbare skader på deksler. Tetning rundt ledninger som går mellom kupeen og motorrommet kan jo være skadet. Ellers kan det lekke vann inn i "luftinntaket" til kupeen. Du kan jo se på denne tråden: http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=498704. Men den har du kanskje sett allerede?
BMWX3 Skrevet Juli 29, 2015 Forfatter Skrevet Juli 29, 2015 Ville sjekket dreneringene i motor rommet. Kan komme vann inn i bilen viss disse er fulle av blader og barnåler. Andre ting kan være viss det er en lekasje på varme kjernen til klimanlegget. Denne ser ut som en miniradiator som det kommer kjøleveske igjennom og ligger inne i dashbordet. Lekker den kjølevann ? Nei, den lekker ikke kjølevann. Har en mistanke om at regnvannet renner ned over frontruten og deretter kommer inn i nærheten av luftinntak/varmeapparat. Fukten er konsentrert til venstre fotbrønn framme.
BMWX3 Skrevet Juli 29, 2015 Forfatter Skrevet Juli 29, 2015 Har selv hatt lignende problem på min E91. Det skal det sitte en list på nedsiden av frontruten (mellom nederste kant av ruta og "windshield cowl cover", aner ikke hva det heter på norsk). På min bil var denne skadet og dermed tettet den ikke som den skal. Resultatet var vann på kupéviften som ble ødelagt, i tillegg har det i ettertid vist seg at ECUen har fått seg en dusj så den har også blitt byttet. I tillegg til lista nederst på vinduet var det noen deksler som var ødelagt. Jeg regner med at du har sett under panseret om det er noen åpenbare skader på deksler. Tetning rundt ledninger som går mellom kupeen og motorrommet kan jo være skadet. Ellers kan det lekke vann inn i "luftinntaket" til kupeen. Du kan jo se på denne tråden: http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=498704. Men den har du kanskje sett allerede? Takk for tips! Alt av deksel ser ut til å være helt i orden, men jeg mistenker også som nevnt at lekkasjen er i området rundt luftinntak til kupeen. Lurer på om man i ytterste konsekvens må demontere dashbordet for å finne ut hvor lekkasjen er?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå