Gå til innhold

M30B35, trenger hjelp ang. tenning v. ombygging til weber

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei BMW-folk!

Jeg har en B35 fra en 87 eller 88mod 7-serie som jeg skal montere 3x 45mm webere på. Men jeg er ingen elektriker, og trenger da litt hjelp til hvordan å få til tenning når jeg røsker vekk innsprøytninga... Såvidt jeg husker er det samme styreenhet og elnett til tenning og innsp? Motoren skal etterhvert nedi en E12 med nåværende sliten B28 i:)

post-76319-0-30812700-1438203145_thumb.j

Skrevet

ja styre enheten kontrolerer alt, fra bensin pumpe til tenning, men nå er jo dette et veldig kurrant elnett, men kan bli dritt og separere ting og tang.

du må beholde trigger føler vertfall, å org elnettet til coil, , selvom det er noe jalla, så tror jeg kansje eneste å letteste løsningen her blir og følge hele elnettet fra dyse galleriet og fjerne de på kontakta ved styre enheten,samme gjelder jo for luftmasse måler og tomgangsregulator. da får du samtidig behold alt du trenger til starter og dynamo osv

den motoren du har er vel ferdig kobla opp ? men du vil kansje ha gasser pga lyd osv ? for den maskin du har gikk da knakande fint sånn den med ferdig elnett til uorg bil  :-)

for jeg tror det blir krøll å beholde org sprut nett og få separert så du bare har elnettet til tenning og starter og dynamo, sikkert fullt mulig , men kan hende det byr på mere krøll en hva det smaker :-P

Skrevet

Åokei, det blir nok litt rotete ja, men jeg får bruke god tid og prøve å få det så ordentlig jeg klarer. Vil gjerne ha gassere pga lyd og så syns jeg det er utrolig tøft:) Tusen takk for svar, skal ha verktøyet og arbeidspilsen klar, så får vi se hvordan det blir:) Skal uansett ordne noen småting med motoren i form av pakninger o.l, så kommer ikke i gang enda...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...