rubenmikal@live.no Skrevet Juli 29, 2015 Skrevet Juli 29, 2015 Hei, byttet clutch på min 318is m42 idag, etter på føltes pedalen ganske så lett, tar også helt ute. Er dette normalt? Utløserlageret lager også lyd, tidligere er det byttet om til m43 svinghjul så har montert en heilt ny clutch og alt skal stemme.
Chris11slett Skrevet Juli 29, 2015 Skrevet Juli 29, 2015 eg bytta på min e36 318 m42 eg hadde og pedalen va ganske lett etterpå.. bytta slavesylinder og clutch og utløserlager.. har du bytta slavesylinder? på min va slavesylinder sprengt... og clutch som sto på va nesten helt ny.. så bortkasta peng.. ble lei å solgte bilen..
rubenmikal@live.no Skrevet Juli 29, 2015 Forfatter Skrevet Juli 29, 2015 Slavesylinder er ganske så ny den også ja, og er ingen lekasjer på den heller, hadde den ute da eg bytta girkasse med clutsjen.
warg Skrevet Juli 30, 2015 Skrevet Juli 30, 2015 (endret) Byttet du trykkplate også? Er det DMF svinghjul som er montert? I så fall må trykkplaten spennes opp for at selvjusteringen skal fungere. Endret Juli 30, 2015 av warg
rubenmikal@live.no Skrevet Juli 30, 2015 Forfatter Skrevet Juli 30, 2015 Tidligere eier har byttet til et orginalt 318i svinghjul. Det eg gjor var og sette inn en ny trykkplate, lamell og nytt utløserlager. strammet boltene på trykplaten ganske greit også.
rubenmikal@live.no Skrevet Juli 30, 2015 Forfatter Skrevet Juli 30, 2015 Såg at når eg strammet boltene på trykplaten så bøyde de "nålene" på trykplaten seg inover mot lamellen, er det det du mener med selvjusteringen?
warg Skrevet Juli 30, 2015 Skrevet Juli 30, 2015 Bedre å sende link på en video på installering av en SAC clutch https://www.youtube.com/watch?v=Tp5KeAQntGM. Normalt sett er Trykkplaten allerede spennt opp. Men viss du monterer trykkplaten også løsner du den for å justere på clutch er det nok for at den må spennes opp på nytt igjen.
rubenmikal@live.no Skrevet Juli 31, 2015 Forfatter Skrevet Juli 31, 2015 Hmm, blei gjort på samme måte bare uten spesialverktøy då.. Brukte aksling fra en gammel girkasse til og sentrere med og. Takk for video
warg Skrevet August 1, 2015 Skrevet August 1, 2015 Ok, kan gi deg ett lite tips angånde lufting av slavesylinder. Bruk en sånn oljekanne som du kan fylle olje på, så fyller du den opp med bremseveske, bruk ett gummirør mellom oljekanne og luftenippel på slave. I stede for å pumpe clutchen til luften er ute, noe som kan ta år og dag. Så presser du bremsevesken in luftenippel. En slik en http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Olje-og-Fett/Oljekanne-2000019628/
rubenmikal@live.no Skrevet August 1, 2015 Forfatter Skrevet August 1, 2015 Takk for tips, altid ett styr med og lufte den
warg Skrevet August 1, 2015 Skrevet August 1, 2015 Ja, bare ta av lokket. Du vil høre når du går igjennom da det kommer luft ut bremseveskebeholderen
rubenmikal@live.no Skrevet August 3, 2015 Forfatter Skrevet August 3, 2015 Takk, da skal eg prøve det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå