Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et merkelig problem!

Kjørte kø-kjøring med min e36 320 bensin, plutselig begynner hele bakstillinga å riste noe sinnsykt  når man slurer på cluchen for å sette i gang på 1.gir. Selvfølgelig midt i køen.. herlig. 

Måtte derfor stoppe opp og vente 10-15 min så var bilen strøken i 2-3 sluringer/kjøringer videre før problemet var tilbake. Merka at om jeg bruker 2. gir er den helt strøken. Hva i huleste er dette for noe?!

Hadde bånn gass og slapp clutchen også stod bilen stille å det smalt som bare det fra bakstillinga helt til jeg tråkker inn clutchen igjen. 

Har nå brukt bilen i mange måneder etter skjærtorsdag og alt er strøkent helt til den fikk bykjøring idag, da var problemet tilbake..

Er det noen her som har vært borti dette?!  Sorry for å skrive så langt, håper noen har løsningen!! :)

Dette skjer OGSÅ i revers (og 1.gir) 

Skrevet

Du må sjekke stikk-akslingene bak skruene til diff, du kan ha brekt bolter til diff. Du skriver at det smalt bak. Har gjort det samme selv og det smalt, kjørte også i månedsvis helt til jeg ut av et lyskryss dro på hardt i venstresving datt ene stikk aksling ut av diffen.

Måtte kjøpe nye bolter,ingenting ble skadet men på noen av de gamle boltene var det rust i bruddet så tydelig at de hadde vært brukket lenge. 

Skrevet (endret)

Sjekk mellomaksling, kan være guibo eller lager på mellomakslingen som har sett sine bedre dager. Kan også være lager som er gåen på uni joint, så vidt jeg har hørt er ikke disse mulig å bytte på BMW men mulig jeg tar feil.

Du kan også sjekke foringer som holder diffen oppe at de ikke har morknet som gjør at diffen lager mye vibrasjon.

Så har du noen bærearmsforinger som er skrudd opp i karosseriet, fremre bærearmsforinger som er notorisk kjent for å morkne å skape mye vibrasjon og slag ved gasspådrag.

Endret av warg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...