Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

javist :)   da har jeg noe å gå etter.

 

 

leste no om at automat kasser har en mye høyere giring orginalt. for eks. 3:46  kontra manuell 3:15 i samme type bil\motor.  

 

pga drivetrain loss i autokassa. ?

 

 

er det noen som har bytta diff på en automat og blitt fornøyd uten at 2nd giret har blitt det nye 1st..

 

 

har ikke sjekka ration på diffen enda, men syns bilen er veldig lang gira.. skulle gjerne hatt litt mere sprut i starten.

 

 

 

 

 

.

Skrevet

da prøver du å finne en 3,9 diff.

hadde 4.1 diff på min e30 en gang, der måtte jeg gire som f..

 

på dem biler jeg har hatt og har byttet diff på, så har jeg hatt 2500omdr på 5te gir i 100kmt.

med 3,9 diff så ligger jeg på 3000omdr på samme fart og gir.

 

4,1 diffen havnet på ca 3400omdr

Skrevet

ok , 4.1 blir da altfor høy..

 

vet ikke hvor stort utvalget er og hvor høy ratio e39 kom med fra fabrikk.. om de kom med noe høyere en 3:64  på e39

 

men er kanskje noen andre bmw modeller som diffen går overens på?

Skrevet

D.toft var det manuel kasse de du bytta diff på? . eller har du bytta på automat også..?

 

leste et sted at automat kasser  takler 4.10 utveksling bedre enn manuell . pga 5 giret i en automat hadde en annen utveksling enn manuell, så RPM i 5 gir på en automat ikke ble så jævlig høy kontra manuell..

 

er det no sannhet i det tro?

 

hvor får jeg taki 3.7x - 3.91 ratio diffs?  må de spesialbestilles fra en som driver med sånt? . ser ikke ut som bmw lagde mere en 3.64 ratio til bmw e39. (520i)

de fleste går fra 2.81 til 3.64.

Skrevet

manuell ja.

hva turtall har du på siste giret i 100kmt da?

 

sjekket koed om dem har differ? evt diesel diff? sammenligne mellomakslin innfestning og utgårende aksler på diameter boltsirkel og diameter pr bolt.

info om diffene finner man på¨bmwfans.info blant annet

Skrevet

turtallet er Ca 1800 i 5 i 100 km\t

 

virker som alle e39  L6  har samme flens på diffen.  og 3.0l disel og opp og alle v8 (530i) og opp har større diameter..  uten at jeg ska si helt sikkert..

Skrevet

om du har 3.64 utveksling og 1800omdr, så kan du fint gå for noe rett over 4.0 i utveksling.

forskjell på flens inn og ut?

om det bare er på inn det er forskjell, så kan du nok bare bytte bakre del av akslingen. blir litt ombygging om utgående er større og.

ellers får du søke litt her og der og se om det finnes aftermarked utvekslings kit.

  • 4 weeks later...
Skrevet

satt en 3.15 diff på .. 

 

er en 520 3.64 diff like sterk\holdbar som en 523\528 diff.? klin identiske ??

 

og er det no forskjell på automat diff kontra manuell diff?

 

 

jeg har automat..

post-47505-0-39995000-1441045478_thumb.j

Skrevet

sjekk bimmerfans.info.

sammenligne ingående diameter og bolt str på flensen der. samt sjekk diameter og bolt str på akslingene ut til hjulet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...