thbrekke Skrevet August 2, 2015 Skrevet August 2, 2015 (endret) Hei Som overskriften sier...Jeg sliter med å stille inn høyden på min E34 Touring, etter bytte av reguleringsventil og tilhørende slanger. Har søkt rundt på forumet her og samt utenlands, men finner ikke noe konkret svar. Er det noen som har vært borti dette systemet? Og eventuelt har noen tips til hvordan jeg kan stille det inn korrekt. Bilen blir enten for høy eller for lav nå... Eventuelt om jeg ikke får det til, vet det går an å bygge om til vanlige dempere. Er det noen som har gjort det? Har forstått alt det med å koble oljerøra i sammen slik at olja får sirkulert. Men tenker hovedsakelig på høyde etter bytte. Bilen er en IX, så vil ikke ha de noe lavere på hekken enn den har vært før, pga høyden foran og begrenset mulighet til å senke. Håper på svar... Bilder av bilens høyde og deler som er satt på. Endret August 2, 2015 av BMW525ix
Espen Aass Skrevet August 2, 2015 Skrevet August 2, 2015 Har du sjekket her: http://www.e38.org/selflevel.pdf
thbrekke Skrevet August 2, 2015 Forfatter Skrevet August 2, 2015 Takk for tips! Men den har jeg funnet... Fant også en reperasjonsmanual på 5 serien som jeg lastet ned...Men får ikke høyden rett ved å følge den. Tenkte kanskje at det var noen lure hoder her inne som har vært borti slikt før og hadde noen smarte triks Mulig jeg bare må krangle videre, holdt på i 3 dager nå.
Chris11slett Skrevet August 2, 2015 Skrevet August 2, 2015 eg hadde fjerna den, bare tull me di dær..
thbrekke Skrevet August 2, 2015 Forfatter Skrevet August 2, 2015 Joda, sant det...Men usikker på hvordan høyden blir da hvis jeg bytter. Er jo en Ix, så den er høy originalt...
Chris11slett Skrevet August 3, 2015 Skrevet August 3, 2015 sånn ser min ut bak, nivåregulator fjerna.. orginale fjære og dempere bak. thbrekke reagerte på dette 1
Monte Skrevet August 3, 2015 Skrevet August 3, 2015 ta av staget som går på regulatoren og juster inn armen på regulatoren til den høyden du vil ha og juster staget så det passer på armen
thbrekke Skrevet August 3, 2015 Forfatter Skrevet August 3, 2015 Okei, takk for svar. Jeg har forstått det slik at jeg skal justere høyden på regulatoren (uten staget tilkoblet) for så å sette regulatoren i et "dødpunkt". Deretter montere på staget igjen. Men mulig du har rett. Skal teste det ut Gir det et par muligheter til, før jeg river ut hele greia.
Monte Skrevet August 4, 2015 Skrevet August 4, 2015 jepp, vet ikke om det funker på bmw, men gjorde det slik på en Mercedes, så vil tro det skal gå på bmw også.
thbrekke Skrevet August 4, 2015 Forfatter Skrevet August 4, 2015 Funket ikke. Bilen seig helt nedpå når jeg stoppet den. Er lei nå, holdt på siden torsdag. Så idag bestillte jeg vanlige støtdempere, forsterkede fjærer, tårnlager og heveklosser. Heveklosser ble bestillt tilfelle den blir for lav ved montering av vanlige dempere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå