Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei

Som overskriften sier...Jeg sliter med å stille inn høyden på min E34 Touring, etter bytte av reguleringsventil og tilhørende slanger. Har søkt rundt på forumet her og samt utenlands, men finner ikke noe konkret svar.

Er det noen som har vært borti dette systemet? Og eventuelt har noen tips til hvordan jeg kan stille det inn korrekt. Bilen blir enten for høy eller for lav nå...

Eventuelt om jeg ikke får det til, vet det går an å bygge om til vanlige dempere. Er det noen som har gjort det? Har forstått alt det med å koble oljerøra i sammen slik at olja får sirkulert. Men tenker hovedsakelig på høyde etter bytte. Bilen er en IX, så vil ikke ha de noe lavere på hekken enn den har vært før, pga høyden foran og begrenset mulighet til å senke.

Håper på svar...

Bilder av bilens høyde og deler som er satt på.

post-66509-0-57970500-1438543258_thumb.j

post-66509-0-45702000-1438543247_thumb.j

Endret av BMW525ix
Skrevet

Takk for tips! :) Men den har jeg funnet...

Fant også en reperasjonsmanual på 5 serien som jeg lastet ned...Men får ikke høyden rett ved å følge den. Tenkte kanskje at det var noen lure hoder her inne som har vært borti slikt før og hadde noen smarte triks :) Mulig jeg bare må krangle videre, holdt på i 3 dager nå.  ](*,)

Skrevet

Joda, sant det...Men usikker på hvordan høyden blir da hvis jeg bytter. Er jo en Ix, så den er høy originalt...

Skrevet

ta av staget som går på regulatoren og juster inn armen på regulatoren til den høyden du vil ha og juster staget så det passer på armen

Skrevet

Okei, takk for svar. Jeg har forstått det slik at jeg skal justere høyden på regulatoren (uten staget tilkoblet) for så å sette regulatoren i et "dødpunkt". Deretter montere på staget igjen. Men mulig du har rett. Skal teste det ut :) Gir det et par muligheter til, før jeg river ut hele greia.

Skrevet

Funket ikke. Bilen seig helt nedpå når jeg stoppet den. Er lei nå, holdt på siden torsdag. Så idag bestillte jeg vanlige støtdempere, forsterkede fjærer, tårnlager og heveklosser. Heveklosser ble bestillt tilfelle den blir for lav ved montering av vanlige dempere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...