///Myrbø Posted August 8, 2015 Posted August 8, 2015 Hei. Har koblet opp datasprut på e30 m3'n, og den eneste feil lampa jeg har nå er bremse/abs. Kan det være en pin i motorkontakt, eller signal som mangler? Hadde ikke denne feilen før jeg fikk inn sprutet Takk!
bmwmaxi Posted August 8, 2015 Posted August 8, 2015 Du har lagt opp ledningen til dynamo D+ da den også styrer pin 15 på ABS hjernen. Slik at abs vet at bil har startet.
///Myrbø Posted August 9, 2015 Author Posted August 9, 2015 Hei. Nei, eneste jeg la opp fra dynamo var ladelampe. Pin 15 i motorkontakt jordet jeg. Forklar gjerne nermere takk!
bmwmaxi Posted August 9, 2015 Posted August 9, 2015 (edited) Ok, da har du lade lampe i orden, så da bør den til ABS også virke. Det signalet henter abs modulen ut fra pin C i ekstrautstyr kontakten. Pin 15 i motor kontakten som du har jordet styrer K5/K7 rele, så ikke alt av utstyr skal trekke strøm mens du drar den på starteren, også abs. Kan tenke meg at abs modulen får for stort spenningsfall i start øyeblikket og går over i feil modus. Flytt pin 15 (motor kontakt) tilbake til der den hører hjemme. Den ledige flate pinnen på starter innslaget. Eventuelt den motsatte store mutteren av +12v på innslaget. "MÅ" ikke settes samme pinne som start signalet til innslag. Edited August 9, 2015 by bmwmaxi
Recommended Posts