eiriklygre Skrevet August 10, 2015 Share Skrevet August 10, 2015 Heisann, har lenge tenkt på å bygge om 320DAT'en min til manuell. Så lurer litt på ka eg trenger for å bygge den om? Har så langt liggende en 5 trins manuell kasse fra en 136 hesteren, å mellom aksling fra den og. Setter pris på om noken som har gjort dette før skriver ned alt en trenger for å bygge om (gjerne bilder av det og) Å kordan blir det med å lure bilen til at den står i park ? eller Neutral? Såvidt eg veit heiter automat kassa mi a5s360r eller a5s390r mener eg har den 360en. Viss noken har deler liggende til dette er det bare å gi en lyd Eventuelt linke meg til en annen post eller tråd der dette blir gjort?Motor kode er forresten : M47N204D4Regg nummer ae14639.Må eg søke hos biltilsynet for å bygge om fra automat til manuell, eller trenger eg ikkje dette?Tusen takk for svar på forhand. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet August 11, 2015 Share Skrevet August 11, 2015 Du må hvert fall ha oppheng til pedal og pedalen, master og slavesylinder med slanger og dill. Så må du ha svinghjul, clutch, trykkplate og utløserlager etc. Kan sikkert bytte simring når du først er inni der. Så er det jo diffen. Vet ikke om den passer overens med manuell kasse og mellomaksling, men utvekslingen blir jo uansett "feil." Det med å lure bilen til å stå i park, er det vel et par metoder på. Har ikke gjort det selv, men har lest at noen snakker om en gul bryter, under ved girspaken et sted, som man setter permanent i Park-posisjon. Det er ikke merket på bryteren, så bilen bør vel stå i park, før du demonterer spaken osv. Så var den andre metoden at man kunne kode bort girkassemodulen, eller noe i den duren. Det må du nok få en privatperson til å gjøre Tror ikke noen "tar" deg om du lar være å godkjenne akkurat denne jobben, men det er jo i og for seg en ombygging av kjøretøyet. Folk får jo skrevet inn f.eks. styling i vognkortet også. Personlig hadde jeg ikke giddet å godkjenne, før noen offentlige ba meg om å gjøre det. Jeg er nok ikke den som er best skikket til å svare på dette, men siden ingen andre svarte! Hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriklygre Skrevet August 11, 2015 Forfatter Share Skrevet August 11, 2015 Tusen takk for svar fikk vertfall litt info om ka dette dreier seg om Men må en borre hull i torpedoveggen til pedaler å den slags eller er dette lagt opp? Må vel ha et clutch verktøy for montering av clutch og tenker eg, har ikkje skifta clutch før på en bil så dette kan jo bli spennende.Svinghjulet sitter vel ganske så godt fast kan eg tenke meg til ?Å generelt girkasse feste henger det tilgjengelig så en slipper å lage feste pungt å den slags til dette?Kordan er det med olje pumpe å den slags? er vel hedraulisk clutch å sånn? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet August 11, 2015 Share Skrevet August 11, 2015 Svinghjul har pleid å løsne greit, for min del. Egentlig har clutchen et spesialverktøy for å få riktig spenn osv. Men når jeg kjøpte original clutch, i fjor var det allerede satt i spenn fra fabrikk. Så du får ikke to sjanser uten spesialverktøyet Men det gikk ganske greit. Bruker en sentreringspinne fra biltema e.l. Dritet er at den "stjernen" som holder den i spenn, står litt i veien for sentreringsverktøyet. Jeg tok meg bare god tid, lirket litt og målte med øyet. Gikk helt fint. Sette på boltene og så løsne stjernen som holder den i riktig spenn. Trenger ikke å bore Hydraulisk, ja! Bruker bremsevæsken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriklygre Skrevet August 12, 2015 Forfatter Share Skrevet August 12, 2015 Okei ja Får kjøpe meg det verktøyet da Fant et bilde av en dude som bygger om en e34 fra automat til manuell. Virker jo ut som om det ikkje er helt umulig å få til på en kveld eller 2 på løftebukken....Her er forresten 5 trinsen eg har liggende, + en mellom aksling. Mangler bare diff, pedalsett,clutch å svinghjul Var det noke mere ?Om eg forsto det rett så trenger eg kun slavesylinderen, festepungtet til begge pedaler. Trenger vel ikkje skifte ut noke ved bremsesylinderen ved pedalen ? b Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet August 12, 2015 Share Skrevet August 12, 2015 Akkurat det er jeg litt usikker på, men det merker du fort når du ser på slavesylinder osv. I teorien går alt kjapt, men det er alltid noe småplukk som blir glemt og må bestilles, selv om du følger DIY med handleliste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sanderimingen Skrevet September 9 Share Skrevet September 9 Hei, driver av å bygger om en e46 til manuell. Sliter med at bilen ikke går som den skal etter ombygging, da den bare stopper eller går som ei fiskeskøyte. Jeg har kobla styretrøm fra bremselysbryter for og åpne startsperre og det som ellers står i lista over ting man skal gjøre men bilen går ikke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå