Vebjørnaa Skrevet August 13, 2015 Skrevet August 13, 2015 Hei, Har en Bmw e36 coupe, men har hatt problemer i det siste med noen småting, for det første så er det noe el-feil. Når jeg skrur av tenning og trekker ut nøkkelen og låser bilen så lyser fortsatt skiltlysene bak og lysene i dashbordet, og når lysene står på 0 og jeg trekker ut nøkkelen kommer den pipelyden som indikerer at lysene er på... jeg har prøvd å ta ut å vri tenningslåsen men den skal være helt tebake, så jeg tror det må være en jording som har gått en plass eller noe såndt men vet ikke hvor, noen som vet? problem 2 : har hatt problemer med at det har kommet olje nedi sylynderne i ei stund, men for 2 dager siden byttet jeg toppdekselpakning og tørket ut oilje osv. senere dro jeg ut for å teste men etter hvert så sluttet 1-3 sylyndere å jobbe/funke, så bilen mistet masse effect selfølgelig, men jeg har ikke anelse om hva det kan være siden mange har sjett på motoren å sa det måtte være oljen som forosaket dette og at toppdekselpakningen måtte byttes. men no har jeg ikke anelse hva det kan være, noen som har peiling?Har byttet plugger også Ble fortalt at jeg hadde en m52b28 motor men tror jeg har en m50b25 Ps : Beklager hvis idiotisk skrevet, kan ikke mye om bil
warg Skrevet August 14, 2015 Skrevet August 14, 2015 (endret) Høres ut som at det er noe feil med lys styringsboksen, vet ikke hvordan man feilsøker denne da jeg mener dette er en hel modul. Problem nr2: Her tror jeg ikke det er så lett å bare bytte topp pakningen så er alt bare god sos. Høres ut som at det er enten stempelringer som begynner å bli slitt eller oljekanaler i blokken som lekker inn i sylinder. Hvordan ser tennpluggene ut? Og hva er km stand på bilen? Endret August 14, 2015 av warg
Vebjørnaa Skrevet August 14, 2015 Forfatter Skrevet August 14, 2015 Høres ut som at det er noe feil med lys styringsboksen, vet ikke hvordan man feilsøker denne da jeg mener dette er en hel modul. Problem nr2: Her tror jeg ikke det er så lett å bare bytte topp pakningen så er alt bare god sos. Høres ut som at det er enten stempelringer som begynner å bli slitt eller oljekanaler i blokken som lekker inn i sylinder. Hvordan ser tennpluggene ut? Og hva er km stand på bilen? okei, skal sjekke, men etter noen timer med bilen tror jeg og andre at Katalysator et tett, så skal prøve å skjære den ut å sveise inn et rør. byttet tennplugger idag men ingen forandring, har en nabo som kan ganske mye om bil og er biloppretter som sier det er mest sannsynlig Katalysator. Km stand på motor er 170 000 Km stand på bil vet jeg ikke (byttet motor)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå