Gå til innhold

Godkjent ombygging av e46 316 til 330?


MariusE34tds
 Share

Anbefalte innlegg

Hei har en 03 316 med n42b18 originalt en skikkelig møkka motor. Om den får noe flere store problemer nå frister ombygging da til sekser! Tenkte når det først skal bli ombygd skal det gjøres skikkelig og helst m54b30. Tenkte i grunn å hente en tysk 330 og flytte over motor og understell samt sveise inn forsterkninger i bakstillingsfester osv. Hvordan tror dere dette er å få godkjent ombygd? Tenkte mest på vekter? Er ikke noe problem om jeg må registrere den med ett sete mindre for min del. Kommer sikkert til og få svaret at "Kjøp deg en med større motor istedet" dette er ikke aktuelt! Da den er helt strøken for rust osv:)

Jeg ønsker helst svar fra folk som har gjort ombygginger selv og fått godkjent, ikke folk som tror for det gjør man i kjærka

Mvh Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er bare å søke. det du kan undersøke først er hva en 330 veier på fronten.

så veier du din egen på fronten, og ser i vognkort hva du har lov å ha på fronten.

 

min e38 er godkjent ombygget fra R6 til V8, jeg var heldig ntp at vektene mine var uforandret når ferdig ombygget.

delebilen min veide 950kg på front, mens 728ia veide 900kg på front.

etter ombyggingen så veide min 900kg på front. uten å lette bilen for å jukse vektene.

så må du ha en motor/ delebil som er fra samme år eller nyere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

egenvekten er en klype salt, spørs hva vekter som er målt egentlig.

min e38 veide mer enn hva som stod i vognkort.

er tillatte akselvekter man sjekker. først og fremst, og SÅ sjekker man egenvekt etterpå.

Endret av D.Toft
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 years later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...