mrroy76 Skrevet August 25, 2015 Skrevet August 25, 2015 Hei. Har for en stund siden hatt motorhavari. Har brukt litt tid og sett etter motor som ikke har så høy km. Tilslutt fant jeg en hos Harrys bilskrot. De bekreftet at den var riktig motor for min bil. Den ble sendt opp til Åre som er over grensen for der jeg bor, hentet den og betalte moms (5 timers kjøretur) I går var endelig den store dagen da verkstedet begynte på jobben. Våknet idag av en lite trivelig samtale der de forteller meg at jeg har fått feil motor. Motoren jeg fikk er ifra en 2009 modell, så motoren er en Euro 5 variant og jeg skal ha Euro 4 som er produsert frem til 06/2008 Det som er jævlig irriterende er at de fikk chassisnummeret mitt og jeg fikk mail tilbake om at det var dobbeltsjekket med BMW programmet, og det var riktig motor. Til å med delenummeret de oppga via bildelbasen stemmer med nummeret jeg skal ha 11002146552 Men dette er ikke riktig på chassisnummeret som motoren jeg fikk har. Er det noen som har behov for en slik motor inklusive turbo ? Chassisnummeret WBAUD91020PZ18054 Ta kontakt på 46634146 eller send meg PM her. Ellers, er det noen som vet hvor mye jobb det er å bygge om denne motoren til å passe? Eller er ikke blokk å topp den samme. Finnes det noen bra webside med søkefunksjon for motorer i Tyskland eller omegn? Mvh Roy
badsha Skrevet August 25, 2015 Skrevet August 25, 2015 Hvilket idiot av verksted bruker du? Det går fint ann å bruke den motoren du har fått tilsendt, hadde vært værre om du hadde fått en eldre motor mrroy76 reagerte på dette 1
mrroy76 Skrevet August 25, 2015 Forfatter Skrevet August 25, 2015 Hvilket idiot av verksted bruker du? Det går fint ann å bruke den motoren du har fått tilsendt, hadde vært værre om du hadde fått en eldre motor Hmm, de hadde ringt BMW å de hadde sagt at det var mye jobb å bygge om den, var heller ikke sikkert det gikk heller. Kan du utdype litt mere hva som eventuelt er forskjellene, å hva som må gjøres. De pratet om at det var flere ledninger på den motoren jeg fikk, så innsug etc måtte iallefall flyttes over. Men de hadde ikke nok kunnskap til å si det ene eller det andre.
mrroy76 Skrevet August 25, 2015 Forfatter Skrevet August 25, 2015 Dette er jo motordelenumrene 11002146552 denne er den jeg har eller skulle ha hatt. Denne fikk jeg 11002151734 Hadde vært evig takknemelig med info om hva som må gjøres for å få satt denne inn i min bil. Hadde spart meg for mye venting
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå