TDV Skrevet September 5, 2015 Skrevet September 5, 2015 Hei Har nettopp skiftet luftmengdemåler på x3n (e83 2.0d) gamle hadde delenummer 0928 400504. og den som erstatter denne har 0928 400529 (som eg har montert). men når eg monterer den nye så får eg opp følgende feil. får ikkje fjerna dei. å les av innluft temperaturen til 145 grader. monterer tilbake den gamle. så forsvinn feilkodene. bilen går beire med den nye luftmengdemålaren sjølv om desse feilkodene kjem opp. men ikkje fult so bra som den burde.
quandt1960 Skrevet September 5, 2015 Skrevet September 5, 2015 For at den skal klare å måle så må den som det står har en referanse å måle mot, et nullpunkt kan du si. Om det er feil så gir den og feil input til motorstyreenheten. Måleren blir varmet opp til en referansetemperatur og skal holde den konstant, når luften strømmer og mer luft etterhvert så måles det hvor mye temperaturen synker, derfra kan en beregne luftmengden som har gått forbi måleren. Hvis den er feil ville jeg vært litt forsiktig å kjøre for mye med den da den påvirker egr, drivstoffmengde etc...virker som om din rett og slett ikke er kalibrert? Jeg har ikke vært borti dette, har bare byttet min 1:1 mot samme og ikke opplevd problemer. Kanskje du må få den nullstillt til den bilen du har? Har du tatt en tel til BMW og hørt med de?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå