Chrdoffen Skrevet September 6, 2015 Skrevet September 6, 2015 Har gått en måneds tid nå med at jeg får "high battery discharge" i idrive når jeg starter bilen(ikke alltid!),skulle bak å sjekke hvilket batteri jeg hadde, da jeg fant ut at jeg tydeligvis hadde en vannlekkasje til høyre bak. Leste meg litt rundt, og fant ut jeg skulle fjerne de 2 "ventilene" til bmw, og at dette ville fikse biffen! Tvert imot- når jeg prøvde å helle vann, så jeg at det rant utenfor dreneringsrøret, langs siden, på ALLE sider av bilen!! (bak- OG framme). Tok av taktrekket bak for å se nærmere, og klarte å sikte meg inn at det randt helt oppe ved takluket, der som gummislangen til dreneringen går. Virker som at slangen bare er til pynt, og at alt vannet renner utenfor. Prøvde å se om slangen var løs, men den satt tydeligvis fast!Noen som har noen ideer hva som kan være skaden her? Virker som noe av elektronikken har blitt skadet, da bluetooth ikke virker lengre (Bare den som ikke fungerer!).Trenger sårt hjelp, da jeg bor i Bergen og tørketid ikke er ett tema!Kan nevnes at bilen allerede èn gang har vært inne til reparasjon av takluken, tydeligvis uten utbedring?
quandt1960 Skrevet September 7, 2015 Skrevet September 7, 2015 Spesielt vanlig problem på E61, på E91 er det i det siste blitt oppdaget en haug med biler som har batteribrønnen full i vann med påfølgende massive skader på ele anlegget. De redesignet taket til E91 på LCI og lagde høyere kant innvendig i taket for å forhindre at vannet rett og slett renner over hvis dreneringskanalene blir tett. Ta en tynn kost som passer inn i røret eller sånn kost man renser geværløp med så prøver du å få dritten ut, jeg er sikker på den er full i drit og har kløgget seg til. BMW sier dette ikke trenger vedlikehold og det er ikke et punkt på det fireårige "Vehicle Check" men det er i beste fall BS. Jeg pleier ta en to tre økter i året på dette og sjekker at det er god drenering. Om det ikke er det renner det over kanten innvendig i taket og ned inni karroseriet og tilbake i bagasjerommet. Der er mange moduler etc. som med fukt dør og gir et H for elektronikken så dette må du bare ta tak i asap, en rep hos BMW kommer lett på 40 lapper. Det er bare å google dette så finner du en haug med bilder og bruksanvisninger hvordan du kan gå frem. Send meg en pm så kan jeg kanskje hjelpe deg i uke 38 da jeg er i Bergen da
Chrdoffen Skrevet September 7, 2015 Forfatter Skrevet September 7, 2015 Ringte til verkstedet som hadde utført rep. På soltaket, og han fortalte at jeg kunne prøve å nappe ned dreneringslangen bak, og rengjøre den utenfor bilen(enklere da den er litt vinklet). Framme fikk jeg bare prøve med trykkluft! Får se om jeg har tid idag til å prøve videre eller ei. Kan poste bilder om hvordan det ser ut senere Sent fra min D6603 via Tapatalk quandt1960 reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå