Freddysbmw Skrevet September 23, 2015 Skrevet September 23, 2015 (endret) Hei. Tikking(antispinnlyd,abs) Når jeg akselererer og har sving til venstre. Er det noen som har noen gode forslag om hva det kan være? Har en Bmw F11 2012 mod 535XD som er gått ca 60000. lyden har vært fra jeg fikk blien, da var den gått 19000km, lyden har ikke blitt verre med tiden. bilen ble immpotert fra AG auto tyskland. Har hatt bilen hos bmw, de finner ingen feil, noen snakker om å skifte olje på fordelerkassen og en software oppdatering, andre sier det er drivknuten. Noen som har vært borti lignende, og vet hva som kan være årsaken? Mvh Freddy Endret September 23, 2015 av Freddysbmw
Peak Skrevet September 23, 2015 Skrevet September 23, 2015 Hadde faktisk det samme på en splitter ny '13 Touran med DSG og diesel motor. 1. Service på 30 000km etter 3mmd. nevnte jeg det til VW på Skøyen, men de sa alt var OK og at dette var ukjent for dem. Dette var kun under maks akserlasjon og 60 - 80 graders sving, usikker på om det både var høyre og venstre, men i allefall under høyre svinger. Jeg hadde svært dårlig tid hos VW, så vi undersøkte ikke noe nærmere.
Freddysbmw Skrevet September 23, 2015 Forfatter Skrevet September 23, 2015 Hadde faktisk det samme på en splitter ny '13 Touran med DSG og diesel motor. 1. Service på 30 000km etter 3mmd. nevnte jeg det til VW på Skøyen, men de sa alt var OK og at dette var ukjent for dem. Dette var kun under maks akserlasjon og 60 - 80 graders sving, usikker på om det både var høyre og venstre, men i allefall under høyre svinger. Jeg hadde svært dårlig tid hos VW, så vi undersøkte ikke noe nærmere. Hadde faktisk det samme på en splitter ny '13 Touran med DSG og diesel motor. 1. Service på 30 000km etter 3mmd. nevnte jeg det til VW på Skøyen, men de sa alt var OK og at dette var ukjent for dem. Dette var kun under maks akserlasjon og 60 - 80 graders sving, usikker på om det både var høyre og venstre, men i allefall under høyre svinger. Jeg hadde svært dårlig tid hos VW, så vi undersøkte ikke noe nærmere. Har du det enda eller fikk du ordnet det, og hva var det som var årsaken?
KasperR Skrevet September 23, 2015 Skrevet September 23, 2015 Jeg har faktisk det samme problemet på en 2000 mod. e39. Når jeg svinger svakt til venstre i landeveisfart, og samtidig akselererer svakt, slår dsc (antispin) ut, og hemmer motorkraften ved å "lugge" Akkurat som om bilen tror den mister grepet, men er faktisk langt unna å gjøre det. Vet ikke om det er akkurat det som skjer til deg, eller om det bare en en lyd som kan minne om antispin? Dette skjedde etter jeg byttet ABS- kontrollmodulen. Denne ble kodet til bilen på verkstedet, men jeg mistenker at det er noe feil med innstillingene i modulen. Så hvis problemet ditt ligner på dette, kan du jo be et evnt. verksted å sjekke dette, eller høre om dette er sannsynlig? Har prøvd å google problemet, men ikke funnet noe på det.
Peak Skrevet September 23, 2015 Skrevet September 23, 2015 Hadde "problemet" fra 0km frem til vel over 60 000km. Dette var en leaset firmabil, så jeg ga dessverre ikke denne bilen utrolig mye omtanke som jeg ville gjort dersom den var min private bil, så siden Møller på Skøyen mente at alt kun var vell med bilen, kjørte jeg fremdeles med bilen i den tilstanden. Det var ikke kritisk, -og det er jo svært få ganger jeg trykker gasspedalen i bunn med maks svingradius... I alle fall med en fwd. Jeg kjørte fra Oslo til Tromsø med den bilen, Oslo - Bergen, Oslo - Kristiansand. Det ga altså ingen effekt på bilen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå