Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen flere enn meg som sliter med seint turbotrykk på M50 motorene?
Kanskje noen veit hva som må gjøres?

Eg får ikkje fult ladetrykk før på 5000 omdreininger.

 

Takker for svar

Skrevet

5000 var no voldsomt.

har du sjekket at det ikkje er noen lekkasjer mellom eksosport motor og til turbo? og trykktestet trykksiden? du blir overrasket hva slike lekkasjer gjør.

Skrevet

Motorspecs:

M50B25 - 453 whp/576 Nm v/ 1,4 bar
Vems datasprut

Siemens deka 630 dyser
precicion 5562 Turbo
Lmm fra Porsche 993 Twinturbo
Grenrør fra KSR
Tial 44 Wastegate
2 mm mls toppakning
ARP toppbolter
Stempler er dreid ned 1 mm
Oljefilterlokk fra Ireland Engineering
Oljefilter = Mahle OX154/d
Custom intercooler
Custom oljekjøler
Aeromotive btr – grunntrykk 3,8 bar
Tennplugger – Bosch FR5DP

Er ganske sikker på at det ik er noe lekasje, men skal sjekke etter for sikkerhetskyld.
Takker for svar :)

Skrevet

Eg tippe kammane dine e stilt veldig feil..

Skal ca var 1mm opning på eksos og innsug på øvre dødpunkt.

Eg har de pp min å fult ladetrykk på ca 4300

Skrevet

eg bruka orginale kammer.

har opna turboen nå og det var ik noe vakkert syn!

er noe som har komt seg inn i eksoshuset og ødelagt hjulet. Kan det være sveiseperler fra grenrøret som har løsna og blitt sugd inn?
Heilt ny turbo rett i dass! 

skal skru av grenrøret imorgen å ta en nærmere kikk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...