Gå til innhold

Får ikke start på 320d etter toppakningsbytte Nytt problem,turboras?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått start,var diesel pumpa som ikke var "timet" Alt så bra ut og jeg dro for å kjøpe noen nye lyspærer..... Da var det akkurat som gassen hang seg opp på fullt og motoren stoppet ikke selv om jeg tok ut nøklen.Tror den dro i seg motorolje og tente på det. Fikk etterhvert åpnet panser og kvelt den,ved å dytte ei jakke inn i luftfilteret.. Og nå starter den ikke igjen.

Noen som vet hva som kan ha skjedd? Turbo havari?

Skrevet

Motor går rundt på starter. Er lite olje på den nå ja, må nok fylle på litt.

Nei justerte ikke på pumpa. Løsnet kamdrev holdt igjen kammer,turnet motoren en runde og timet kammene på nytt.

Skrevet

så den sto 180 grader feil ja. hmmm. jeg mener at jeg ikke turnet motor rundt da jeg holdt på med toppen. jeg må få lånt meg et skikkelig diagnose apparat og sjekke sensorer feil før jeg skrur ut alt igjen og vrir veiva 360grader. 

Skrevet

Hehe, jeg mente også at jeg ikke hadde turnet motor, men den startet med en gang jeg hadde turnet veiva en runde.

Tok også diagnose når alt sto feil, men fikk ingen feilkoder.

Skrevet (endret)

Ja da har jeg også fått tatt en diagnose etter litt lodding av pinner på den gammle bmwscannern og endelig fått tak i DDE modulen.

Ingen feil etter sletting av gammle feilkoder så da blir det av med dyser, toppdeksel osv for å få vri "pumpa" 180 grader og krysse fingra for at den starter.

Endret av lierbimmer
Skrevet

Lykke til, det funka for meg :grin:

Kan legge til at jeg hadde en skrutrekker stående nedi dysehullet på syl1. Da var det veldig lett å se når stemplet var på topp, og at det kom en dieseldråpe fra røret rett før stemplet var på topp.

Skrevet

vridd rundt veiva med låste kammer nå. fremdeles ikke start så må nok skru dette tilbake igjen :stupid:

ny diagnose i morgen og måle trykk fra filter til høytykkspumpe. hører stadig gurgle lyd fra det jeg tror er lavtrykkspumpa. 

• 2 weeks later...
Skrevet

Ja, da har man forsøkt litt til. har målt + og - på stikket til høytrykkspumpa nå. 

pin 7 -    +12v ok

pin 6 -     jord ok

pin 5 -     fuel shutoff ----!!! denne viser +12v doh!

kan det være antitheft greier som slår inn? sto i et par måneder uten batteri tilkoblet før jeg byttet topp.

neste forsøk blir å koble 12v direkte på pin 7 på pumpa og jorde pin 6.

b2lysx7uwyfee6cnm20r.jpg

1
CAN-L
CAN-Bus duomenų perdavimo linija. Atjungus jungtį turi būti 120 W tarp 1 ir 2 PSG5 kontaktų.
2
CAN-H
5
Shutoff signal
Signalas naudojamas variklio užgesinimui. Dažniausiai +12 V.
6
Earth
0 V; "žemė"
7
Power supply, term.15
Maitinimas + 12 V. Atsiranda įjungus degimą.
8
RPM signal
Alkūninio veleno padėties daviklio signalas iš variklio kompiuterio.
9
K-Line
Diagnostinio prietaiso pajungimas.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...