Gå til innhold

Nye X-1,motoroppgradering?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har en X-3, men vurderer å "gå ned" til den nye x-1..

Det virker for meg som om 2 liters motorene er tilnærmet like teknisk, og at hk-økningene kansje bare er av elektronisk art?

Vet noen om det er realiteten og kan man i tilfelle kjøpe den billigste  2 literen og få den oppgradert hos en forhandler, ev. et annet firma?

Hvis dette ikke er så enkelt som jeg antar, vet noen hva hk- forskjellene består i ?

Skrevet

318d har mindre dyser, ulik girkasse og motor styre enhet . 320d kan du få orginal m performance pakke til . Koster ca 17 Tusen hos forhandler med garantier mener jeg å huske + avgifter hvis du skal ha det godkjent

Skrevet

Om du går for nye X1 (fra og med 18d) så er det den nye B47 motoren i forskjellige effektversjoner, (16d er B37 med tre sylindre). Du har den nye to literen også i X3/X4 avhengig av årsmpdell. Jeg kjenner ikke til detaljene der ennå da jeg ikke har lest den tekniske beskrivelsen for X1 ennå men som Hessel skriver var det forskjeller på N47 motoren som ikke bare er elektroniske meg også mekaniske. Men hovedsakelig er motoren mekanisk lik bortsett fra noen komponenter. Jeg ville prøvekjørt og sammenlignet 18d med 20d på nye X1. Jeg vil tro BMW vil levere orginal performance trim til den nye motoren også

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...