palm Skrevet November 9, 2015 Share Skrevet November 9, 2015 (endret) Hei, Jeg har en 2004-modelle E46 stv, 320dat. På denne er det en strømtyv og denne har jeg selv lokalisert til å være navigasjonsapparatet som sitter i bagasjerommet. Navigasjonsapparatet slår seg ikke av når bilen går i dvale og trekker 0,47 ampere konstant. Spørsmål: 1. Er det mest sannsynlig navi-boksen (dvd-basert) som er selve problemet eller ligger problemet mer sannsynlig utenfor dvd'en ved at strømmen ikke kuttes når den går i dvale? At den får strøm i dvale er det ikke tvil om, og spørsmålet er altså om problemet er at strømmen ikke kuttes, eller om navi-boksen ikke slår seg av slik den skal (Dvs at strømtilførsel skal være konstant men at boksen selv regulerer når den går i dvale) 2. Noen som har en slik dvd-boks til salgs? Endret November 9, 2015 av palm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
elmer Skrevet November 14, 2015 Share Skrevet November 14, 2015 Hei, Jeg har en 2004-modelle E46 stv, 320dat. På denne er det en strømtyv og denne har jeg selv lokalisert til å være navigasjonsapparatet som sitter i bagasjerommet. Navigasjonsapparatet slår seg ikke av når bilen går i dvale og trekker 0,47 ampere konstant. Spørsmål: 1. Er det mest sannsynlig navi-boksen (dvd-basert) som er selve problemet eller ligger problemet mer sannsynlig utenfor dvd'en ved at strømmen ikke kuttes når den går i dvale? At den får strøm i dvale er det ikke tvil om, og spørsmålet er altså om problemet er at strømmen ikke kuttes, eller om navi-boksen ikke slår seg av slik den skal (Dvs at strømtilførsel skal være konstant men at boksen selv regulerer når den går i dvale) 2. Noen som har en slik dvd-boks til salgs? Hei ! Kjent problem med at denne feilen oppstår der navi trekker strøm konstant. Mye billig på eBay men mitt råd er å kjøpe en ny nav enhet da bilen er en 2004 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
palm Skrevet November 17, 2015 Forfatter Share Skrevet November 17, 2015 Takk for svar! Ser at denne modellen ikke har radiomodulen BM54 så da er det nok mest sannsynlig boksen, har fått tak i en tilsvarende hos en høgger til kurant pris så prøver dette først...! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå